A vártnál kevésbé nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben januárban havi és éves szinten
Az euróövezetben az elemzők által vártnál kevésbé emelkedett a kiskereskedelmi forgalom januárban havi és éves összevetésben.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken nem végleges adatként közölte, hogy januárban havi szinten 0,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, miután decemberben 2,7 százalékkal csökkent. A szakértők lényegesen nagyobb, 1,5 százalékos havi szintű forgalomemelkedésre számítottak januárra.
Éves összevetésben a kiskereskedelmi forgalom növekedése 7,8 százalékra gyorsult a decemberi 2,1 százalékról, de elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 9,5 százaléktól.
Az előző havihoz képest Lengyelországban nőtt a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom januárban, 5,9 százalékkal. Luxembourgban 4,2 százalék, Dániában 3,7 százalék volt a havi növekedés. A kiskereskedelmi forgalom havi szinten a legjelentősebben Szlovéniában csökkent, 4,6 százalékkal, továbbá Portugáliában 2,8 százalékkal és Litvániában 2,5 százalékkal.
Januárban éves bázison Szlovéniában bővült a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom, 32,3 százalékkal. A második legnagyobb növekedés Lengyelországban volt 19,5 százalékkal és Litvániában 18,2 százalékkal. Éves csökkenést egyedül Finnországban mértek, 2,4 százalékosat.
Magyarországon januárban havi szinten 0,1 százalékkal csökkent, éves összevetésben pedig 4,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Eurostat által közölt adat szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >