A vártnál kevésbé nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben januárban havi és éves szinten
Az euróövezetben az elemzők által vártnál kevésbé emelkedett a kiskereskedelmi forgalom januárban havi és éves összevetésben.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken nem végleges adatként közölte, hogy januárban havi szinten 0,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, miután decemberben 2,7 százalékkal csökkent. A szakértők lényegesen nagyobb, 1,5 százalékos havi szintű forgalomemelkedésre számítottak januárra.
Éves összevetésben a kiskereskedelmi forgalom növekedése 7,8 százalékra gyorsult a decemberi 2,1 százalékról, de elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 9,5 százaléktól.
Az előző havihoz képest Lengyelországban nőtt a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom januárban, 5,9 százalékkal. Luxembourgban 4,2 százalék, Dániában 3,7 százalék volt a havi növekedés. A kiskereskedelmi forgalom havi szinten a legjelentősebben Szlovéniában csökkent, 4,6 százalékkal, továbbá Portugáliában 2,8 százalékkal és Litvániában 2,5 százalékkal.
Januárban éves bázison Szlovéniában bővült a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom, 32,3 százalékkal. A második legnagyobb növekedés Lengyelországban volt 19,5 százalékkal és Litvániában 18,2 százalékkal. Éves csökkenést egyedül Finnországban mértek, 2,4 százalékosat.
Magyarországon januárban havi szinten 0,1 százalékkal csökkent, éves összevetésben pedig 4,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Eurostat által közölt adat szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >Júniusban lassult az euróövezeti infláció
Az elemzői várakozásokkal összhangban lassult az éves infláció az euróövezetben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >