A vártnál kedvezőbben alakult a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben
A vártnál nagyobb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben augusztusban, jelezve, hogy a lakosság fogyasztása továbbra is támogatja a gazdasági növekedést.
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) csütörtökön közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában éves összevetésben 2,1 százalékkal, az előző hónaphoz képest pedig 0,3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom.
Elemzők éves összevetésben 1,9 százalékos emelkedésre számítottak a júliusi 2,2 százalékos növekedés után, havi szinten pedig 0,3 százalékos bővülést vártak a júliusi 0,5 százalékos visszaesés után.
Különösen jelentősen nőttek az elektronikai cikkek és a számítógépek eladásai, ami arra utal, hogy bár a globális kockázatok kikezdték a fogyasztók bizalmát, a tartós javak továbbra is jól fogytak.
Az Európai Unióban havi szinten 0,2 százalékkal, éves összevetésben pedig 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom augusztusban. Júliusban az előző hónaphoz képest 0,4 százalékkal csökkent, míg az egy évvel korábbihoz képest 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
Az uniós tagállamok közül éves összevetésben a legnagyobb mértékben, 7,4 százalékkal Romániában emelkedett a kiskereskedelmi forgalom augusztusban, megelőzve Máltát (+6,2 százalék) és Magyarországot (+5,9 százalék).
Havi szinten a legnagyobb mértékben Portugáliában (+1,1 százalék) nőtt a teljes forgalom, megelőzve Észtországot (+1,0 százalék) és Finnországot (+0,8 százalék). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >Januárban tíz hónapja a legnagyobb mértékben csökkent az euróövezet ipari termelése
A vártnál jobban, tíz hónapja a legnagyobb mértékben csökkent januárban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >