A vártnál jobban csökkent áprilisban a németországi kiskereskedelmi forgalom
A vártnál jobban csökkent az előző havihoz képest és kevésbé nőtt éves bázison a kiskereskedelmi forgalom áprilisban Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis szerdai jelentése alapján.
Áprilisban ár, szezonális és naptári kiigazítással 5,5 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban az előző havihoz képest. A piac 2,0 százalékos csökkenésre számított a márciusi 7,7 százalékos havi növekedés után.
Áprilisban három hónap után az első alkalommal következett be havi csökkenés a német kiskereskedelmi forgalomban. A vártnál nagyobb mértékű havi csökkenés részben a húsvéti forgalomnak köszönhetően megemelkedett márciusi bázisnak, részben pedig az április második felében ismételten életbe léptetett járványvédelmi szigorításoknak tulajdonítható.
A 2020. áprilisihoz képest 4,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom reálértéken. Márciusban 11,0 százalékos volt az éves növekedés, áprilisra pedig 10,1 százalékos növekedést várt a piac.
A koronavírus-járvány miatt tavaly életbe léptetett korlátozások hatásától mentes utolsó hónaphoz, a 2020. februárihoz képest naptári és szezonális kiigazítással 0,8 százalékos elmaradásban volt idén áprilisban a németországi kiskereskedelmi forgalom.
Élelmiszerekkel, italokkal és dohánytermékekkel reálértéken 3,4 százalékkal kisebb forgalmat bonyolított az idén áprilisban a német kiskereskedelem, mint 2020 áprilisában. Nominálisan pedig 1,6 százalékkal volt alacsonyabb a forgalom. A szupermarketek forgalma reálértéken 3,8 százalékkal csökkent, az élelmiszer szaküzleteké pedig 0,4 százalékkal emelkedett.
A nem élelmiszeripari cikkek forgalma áprilisban 10,6 százalékkal nőtt reálértéken az egy évvel korábbihoz képest a járványvédelmi korlátozások miatt alacsony bázishatás következtében. Ezen belül a textil, ruházati cikkek és cipők forgalma 33,1 százalékkal. A háztartási cikkek és berendezések forgalma 7,6 százalékkal nőtt éves bázison.
Az internetes és csomagküldő kiskereskedelmi forgalom áprilisban 13,1 százalékkal nőtt reálértéken az egy évvel korábbihoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >