A vártnál jobban csökkent áprilisban a németországi kiskereskedelmi forgalom
A vártnál jobban csökkent az előző havihoz képest és kevésbé nőtt éves bázison a kiskereskedelmi forgalom áprilisban Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis szerdai jelentése alapján.
Áprilisban ár, szezonális és naptári kiigazítással 5,5 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban az előző havihoz képest. A piac 2,0 százalékos csökkenésre számított a márciusi 7,7 százalékos havi növekedés után.
Áprilisban három hónap után az első alkalommal következett be havi csökkenés a német kiskereskedelmi forgalomban. A vártnál nagyobb mértékű havi csökkenés részben a húsvéti forgalomnak köszönhetően megemelkedett márciusi bázisnak, részben pedig az április második felében ismételten életbe léptetett járványvédelmi szigorításoknak tulajdonítható.
A 2020. áprilisihoz képest 4,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom reálértéken. Márciusban 11,0 százalékos volt az éves növekedés, áprilisra pedig 10,1 százalékos növekedést várt a piac.
A koronavírus-járvány miatt tavaly életbe léptetett korlátozások hatásától mentes utolsó hónaphoz, a 2020. februárihoz képest naptári és szezonális kiigazítással 0,8 százalékos elmaradásban volt idén áprilisban a németországi kiskereskedelmi forgalom.
Élelmiszerekkel, italokkal és dohánytermékekkel reálértéken 3,4 százalékkal kisebb forgalmat bonyolított az idén áprilisban a német kiskereskedelem, mint 2020 áprilisában. Nominálisan pedig 1,6 százalékkal volt alacsonyabb a forgalom. A szupermarketek forgalma reálértéken 3,8 százalékkal csökkent, az élelmiszer szaküzleteké pedig 0,4 százalékkal emelkedett.
A nem élelmiszeripari cikkek forgalma áprilisban 10,6 százalékkal nőtt reálértéken az egy évvel korábbihoz képest a járványvédelmi korlátozások miatt alacsony bázishatás következtében. Ezen belül a textil, ruházati cikkek és cipők forgalma 33,1 százalékkal. A háztartási cikkek és berendezések forgalma 7,6 százalékkal nőtt éves bázison.
Az internetes és csomagküldő kiskereskedelmi forgalom áprilisban 13,1 százalékkal nőtt reálértéken az egy évvel korábbihoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Soha nem volt ennyire lendületes a növényi alapú élelmiszerek forgalma Németországban
Új rekordot döntött a növényi alapú hús- és tejhelyettesítők piaca…
Tovább olvasom >Ásványvízüzemmel bővült a németországi Refresco portfóliója
Megállapodott a Refresco Németországban a Berentzen-Gruppe leányvállalatával, a Vivarisszal a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >Márton-nap előtt: drágulásra számíthatunk a liba és kacsa esetében?
November 11-én, Szent Márton napján a hagyomány szerint libát illik…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >