A vártnál jobban csökkent áprilisban a németországi kiskereskedelmi forgalom
A vártnál jobban csökkent az előző havihoz képest és kevésbé nőtt éves bázison a kiskereskedelmi forgalom áprilisban Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis szerdai jelentése alapján.
Áprilisban ár, szezonális és naptári kiigazítással 5,5 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban az előző havihoz képest. A piac 2,0 százalékos csökkenésre számított a márciusi 7,7 százalékos havi növekedés után.
Áprilisban három hónap után az első alkalommal következett be havi csökkenés a német kiskereskedelmi forgalomban. A vártnál nagyobb mértékű havi csökkenés részben a húsvéti forgalomnak köszönhetően megemelkedett márciusi bázisnak, részben pedig az április második felében ismételten életbe léptetett járványvédelmi szigorításoknak tulajdonítható.
A 2020. áprilisihoz képest 4,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom reálértéken. Márciusban 11,0 százalékos volt az éves növekedés, áprilisra pedig 10,1 százalékos növekedést várt a piac.
A koronavírus-járvány miatt tavaly életbe léptetett korlátozások hatásától mentes utolsó hónaphoz, a 2020. februárihoz képest naptári és szezonális kiigazítással 0,8 százalékos elmaradásban volt idén áprilisban a németországi kiskereskedelmi forgalom.
Élelmiszerekkel, italokkal és dohánytermékekkel reálértéken 3,4 százalékkal kisebb forgalmat bonyolított az idén áprilisban a német kiskereskedelem, mint 2020 áprilisában. Nominálisan pedig 1,6 százalékkal volt alacsonyabb a forgalom. A szupermarketek forgalma reálértéken 3,8 százalékkal csökkent, az élelmiszer szaküzleteké pedig 0,4 százalékkal emelkedett.
A nem élelmiszeripari cikkek forgalma áprilisban 10,6 százalékkal nőtt reálértéken az egy évvel korábbihoz képest a járványvédelmi korlátozások miatt alacsony bázishatás következtében. Ezen belül a textil, ruházati cikkek és cipők forgalma 33,1 százalékkal. A háztartási cikkek és berendezések forgalma 7,6 százalékkal nőtt éves bázison.
Az internetes és csomagküldő kiskereskedelmi forgalom áprilisban 13,1 százalékkal nőtt reálértéken az egy évvel korábbihoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Lassuló bővülés áprilisban: alacsonyabb fokozatba kapcsolt a feldolgozóipar
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) májusi üzleti…
Tovább olvasom >Egyre többen, de még nem elegen vállalják a ketrecmentes tartási rendszert
A Magyarországon élő közel 8 millió tojótyúk mindössze 20-30%-a él…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a magyar M&A-piac
Rekordértéket ért el tavaly a hazai tranzakciós piac – derül…
Tovább olvasom >