A vártnál gyorsabban bontakozik ki a generatív AI hatása a kiskereskedelemre
A generatív mesterséges intelligencia segítségével igyekeznek versenyelőnyt szerezni a kiskereskedők a kommunikáció, a marketing és a működés területén – jelentette ki Amanda Chin a Retail Asia Forumon.
A generatív AI hatása elkerülhetetlen, és számos ágazatot, köztük a kiskereskedelmet is felbolygatja – állítja Amanda Chin, a Bain & Company kuala lumpuri partnere, aki szerint immár egyértelmű, hogy a generatív AI nem pusztán múló hóbort, de felforgató hatása minden iparágban érezhető lesz – a kérdés csak az, milyen gyorsan és milyen mértékben.
A nemrégiben megrendezett Retail Asia Forumon Chin kifejtette, hogy meglátása szerint a kiskereskedők olyan kérdésekkel küzdenek, mint az ígéretes használati eseteket azonosítása, a megvalósítás optimális időzítése és a szervezeti struktúrák felkészültsége. Hangsúlyozta azonban, hogy az elmozdulás azt tükrözi, az iparági szereplők egyre inkább felismerik a generatív AI-ban rejlő jelentős értékteremtő képességet.
A Bain & Company egy nemrégiben készült jelentése szerint a kiskereskedők arra kényszerültek az AI fogyasztók körében történő gyors elterjedése kapcsán, hogy a mesterséges intelligenciába történő beruházásaikat növeljék. A jelentés hangsúlyozza, hogy a generatív AI-ban rejlő lehetőségek jelentősen fokozhatják a hatékonyságot és csökkenthetik a kiadásokat az egész iparágban.
Az okostelefonnál és az internetnél is gyorsabban formálja a kereskedelmet
Mikey Vu, a Bain & Company kiskereskedelmi üzletágának partnere hangsúlyozta a geneartív AI – így a társalgáson alapuló keresés és a személyre szabott alkalmazások – átalakító hatását a kiskereskedelmi ágazatra. Szerinte a technológia a korábbi mérföldköveket, azaz az okostelefonok vagy az internet megjelenését – meghaladó ütemben alakítja át a kiskereskedelmi környezetet.
A jelentés megjegyezte, hogy a vásárlási élményt személyre szabni képes AI-alapú eszközök, például a társalgó vásárlási asszisztensek és a továbbfejlesztett keresési funkciók 5-10%-kal növelhetik a bevételt. Emellett a fogyasztók jobban bíznak a mesterséges intelligenciában a személyre szabott vásárlási javaslatokat illetően, mint bármely más alkalmazási esetben.
A határozott elfogadás felé mozdult el a szakma
Egy a kiskereskedők körében nemrégiben végzett felmérésből kiindulva Chin a generatív AI elfogadására vonatkozó jelenlegi trendekre és elsődleges üzleti célokra vonatkozóan megjegyezte, hogy a kiskereskedők a vásárlói kommunikáció javításától kezdve a marketingstratégiák optimalizálásán át a belső műveletek racionalizálásáig különböző stratégiai területeken használják a generatív AI-t annak érdekében, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a mai dinamikus piaci környezetben.
A szakember hangsúlyozza a generatív AI-jal kapcsolatos nézetek gyors változását, kiemelve, hogy a kiskereskedelmi ágazatban az óvatos vizsgálódástól a határozott elfogadás irányába történt elmozdulás.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
A hazai kiskereskedelem egyik fő motorja a gyógyszerkereskedelem
A gyógyszeripar nagyon fontos iparág a magyar gazdaságban – hangsúlyozta…
Tovább olvasom >AI-asszisztenst vezet be a holland Albert Heijn
Az „Én AH Asszisztensem” néven új mesterséges intelligencia alapú személyi…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A harmadik negyedévében a gazdaság teljesítménye 0,7százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakihoz képest
Magyarország bruttó hazai termékének (GDP) volumene 2024 harmadik negyedévében a…
Tovább olvasom >Állatfeldolgozás 2024-ben: Növekvő sertés- és baromfivágások, csökkenő szarvasmarha- és juhfeldolgozás
2024 első három negyedévében vegyes eredményeket mutattak a magyar vágóhidakon…
Tovább olvasom >Lakásfelújítás: új lehetőség a SZÉP-kártyával
A kormány döntése értelmében 2025-től a SZÉP-kártyán rendelkezésre álló összeg…
Tovább olvasom >