A vártnál erősebben nőtt a kiskereskedelmi forgalom októberben az Egyesült Államokban
A vártnál erősebben nőtt a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma októberben az Egyesült Államokban. A jelek szerint már elindult a karácsonyi szezon, sokan elkezdték a bevásárlást, hogy nehogy meglepetés érje őket a szűkös kínálati feltételek közepette.

Remekelt az amerikai kiskereskedelem októberben
Az amerikai kereskedelmi minisztérium kedden közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke októberben 638,2 milliárd dollárt tett ki, 1,7 százalékkal nőtt szeptemberhez képest. Elemzők 1,2 százalékos bővülést vártak az előző hónapban mért 0,8 százalékos növekedés után.
Éves összevetésben 16,3 százalékkal bővült a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma októberben, míg az előző hónapban 14,3 százalékos emelkedést mértek.
A kiskereskedelem forgalma havi szinten 1,9 százalékkal, éves összevetésben pedig 14,8 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalmának értéke az előző hónaphoz képest 3,9 százalékkal, az egy évvel korábbihoz képest pedig 46,8 százalékkal ugrott meg.
A bruttó hazai termék (GDP) összetevői közül a fogyasztási kiadásokat leginkább lefedő kategória, azaz az autókat, az üzemanyagot, az építőipari termékeket és a vendéglátást sem tartalmazó kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz képest 1,6 százalékkal nőtt októberben. Elemzők 0,9 százalékos növekedést vártak a szeptemberi 0,5 százalékos emelkedés után.
A legnagyobb tételt jelentő jármű és járműalkatrész-eladások értéke havi összevetésben 1,8 százalékkal, éves szinten pedig 11,5 százalékkal nőtt októberben. Hat hónap óta először sikerült havi szinten emelkedést elérni, miután a globális chiphiány a gyártás visszafogására kényszerítette az autógyártókat, ami a kínálatot erősen szűkíti.
A ruhaneműk és cipők forgalma viszont havi szinten 0,7 százalékkal csökkent, míg éves összevetésben 25,8 százalékkal nőtt. A vendéglátóipari egységek forgalma szeptemberhez képest nem változott, tavaly októberhez viszonyítva azonban 29,3 százalékkal nőtt.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma októberben havi összevetésben 1,7 százalékkal, éves szinten pedig 17,6 százalékkal emelkedett. Elemzők havi szinten 1,0 százalékos emelkedést vártak a szeptemberi 0,7 százalékos bővülés után.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. A vártnál jobb kiskereskedelmi adatok, valamint a foglalkoztatottság és a szolgáltatási szektor erős növekedését tükröző jelentések egybehangzóan azt jelzik, hogy lendületesen indult a negyedik negyedév a világ legnagyobb gazdaságában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Meglepően jól sikerült a január a kiskereskedelemben
A gyenge évzáráshoz képest 2,2%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami…
Tovább olvasom >Női vállalkozók a főszerepben – kiemelt helyet ad a foodora a női étterem-tulajdonosoknak
Egyedi kampánnyal hívja fel a figyelmet a női vállalkozók fontosságára…
Tovább olvasom >Országos Étterem Hét: a cél a minőségi gasztronómia elérhetőbbé tétele
Az Országos Étterem Hét elsődleges célja, hogy kedvező áron mutassa…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >