A vártnál erősebben emelkedtek a fogyasztói árak az Egyesült Államokban
Stabilan, a vártnál erősebb ütemben emelkedtek a fogyasztói árak az Egyesült Államokban februárban, de a következő hónapokban csökkenhetnek az árak, mert a koronavírus-járvány hatására csökken bizonyos termékek és szolgáltatások iránt a kereslet, ami felülmúlja ez ellátási láncok szakadozásával összefüggő termékhiány miatti áremelkedést.
Az amerikai munkaügyi minisztérium statisztikai hivatala szerdán közölte, hogy éves összevetésben 2,3 százalékkal nőttek a fogyasztói árak februárban. Elemzők 2,2 százalékot vártak a januári 2,5 százalékos emelkedés után.
Havi összehasonlításban 0,1 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak, csakúgy mint januárban, míg elemzők stagnálásra számítottak.
Az erősen ingadozó élelmiszer- és energiaárak kiszűrésével számított éves összevetésű maginfláció 2,4 százalékon állt februárban. Elemzők a januárival megegyező adatra, 2,3 százalékos emelkedésre számítottak.
Havi összevetésben 0,2 százalékkal nőtt a maginfláció, akárcsak januárban. Elemzők is 0,2 százalékot vártak februárra.
Éves összevetésben az élelmiszerek ára 1,8 százalékkal, az energiáé pedig 2,8 százalékkal emelkedett, utóbbi kategórián belül az üzemanyagok ára 5,6 százalékkal nőtt, a fűtőolajé viszont 5,9 százalékkal esett vissza. Havi összehasonlításban az élelmiszerek 0,4 százalékkal drágultak, az energiaárak viszont 2,0 százalékkal csökkentek.
A friss inflációs adatok valószínűleg nem változtatnak azokon a piaci várakozásokon, hogy a jegybank szerepét betöltő Federeal Reserve ismét kamatot csökkent következő, jövő heti ülésén.
A Federal Reserve nyíltpiaci bizottsága múlt hét kedden váratlanul és soron kívül 50 bázisponttal, 1,00-1,25 százalékra csökkentette az irányadó kamatot. A rendkívüli kamatcsökkentés hátterében azok az aggodalmak álltak, hogy a gyorsan terjedő koronavírus-járvány recesszióhoz vezethet az Egyesült Államokban és a világgazdaságban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Radikális árcsökkenés az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország jelentős árcsökkentést hajt végre húsvét előtt. A…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >