A várakozásoknak megfelelően alakult a német kiskereskedelmi forgalom
Az elemzői várakozásokkal összhangban éves összevetésben növekedett, az előző hónaphoz képest csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene Németországban februárban.
A szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden kiadott jelentésében szereplő előzetes adatok szerint februárban éves szinten, reálértéken számolva 3,6 százalékkal, nominális értéken pedig 2,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
A szezonálisan és naptári hatással kiigazított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom reálértéken számolva 0,5 százalékkal, nominális értéken pedig 0,2 százalékkal csökkent februárban az előző hónaphoz viszonyítva.
Februárban reálértéken számolva az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok forgalma 1,5 százalékkal, nominális értéken számolva pedig 1,4 százalékkal nőtt éves szinten.
A ruházati cikkek kereskedelmi 4,3 százalékkal növekedett reálértéken számolva. A lakberendezési tárgyak, építőanyagok, háztartási gépek forgalma 2,3 százalékkal, a gyógyszerek, kozmetikai és egyéb egészségügyi termékeké pedig 3,5 százalékkal emelkedett.
2014 egészében reálértéken 1,4 százalékkal, nominálisan 1,7 százalékkal nőtt a német kiskereskedelmi forgalom.
A német kiskereskedelmi adatok erős ingadozásokat mutatnak, jelentős mértékben módosulnak felülvizsgálatkor. Az elemzők ezért óvatosak a havi adatok megítélésében, inkább a három hónapot felölelő átlagadatokat figyelik.
Németországban a munkanélküliség alacsony, a bérek nőnek, az infláció gyenge, ez pedig mind erősíti a lakossági fogyasztást. A német vásárlók biztonságosan tudnak előre tervezni, így hajlandóak nagyobb értékű tartós cikkeket venni a szakértők szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >