A várakozásoknak megfelelően alakult a német kiskereskedelmi forgalom
Az elemzői várakozásokkal összhangban éves összevetésben növekedett, az előző hónaphoz képest csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene Németországban februárban.
A szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden kiadott jelentésében szereplő előzetes adatok szerint februárban éves szinten, reálértéken számolva 3,6 százalékkal, nominális értéken pedig 2,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
A szezonálisan és naptári hatással kiigazított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom reálértéken számolva 0,5 százalékkal, nominális értéken pedig 0,2 százalékkal csökkent februárban az előző hónaphoz viszonyítva.
Februárban reálértéken számolva az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok forgalma 1,5 százalékkal, nominális értéken számolva pedig 1,4 százalékkal nőtt éves szinten.
A ruházati cikkek kereskedelmi 4,3 százalékkal növekedett reálértéken számolva. A lakberendezési tárgyak, építőanyagok, háztartási gépek forgalma 2,3 százalékkal, a gyógyszerek, kozmetikai és egyéb egészségügyi termékeké pedig 3,5 százalékkal emelkedett.
2014 egészében reálértéken 1,4 százalékkal, nominálisan 1,7 százalékkal nőtt a német kiskereskedelmi forgalom.
A német kiskereskedelmi adatok erős ingadozásokat mutatnak, jelentős mértékben módosulnak felülvizsgálatkor. Az elemzők ezért óvatosak a havi adatok megítélésében, inkább a három hónapot felölelő átlagadatokat figyelik.
Németországban a munkanélküliség alacsony, a bérek nőnek, az infláció gyenge, ez pedig mind erősíti a lakossági fogyasztást. A német vásárlók biztonságosan tudnak előre tervezni, így hajlandóak nagyobb értékű tartós cikkeket venni a szakértők szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >