A várakozásoknak megfelelően alakult a német kiskereskedelmi forgalom
Az elemzői várakozásokkal összhangban éves összevetésben növekedett, az előző hónaphoz képest csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene Németországban februárban.
A szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden kiadott jelentésében szereplő előzetes adatok szerint februárban éves szinten, reálértéken számolva 3,6 százalékkal, nominális értéken pedig 2,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
A szezonálisan és naptári hatással kiigazított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom reálértéken számolva 0,5 százalékkal, nominális értéken pedig 0,2 százalékkal csökkent februárban az előző hónaphoz viszonyítva.
Februárban reálértéken számolva az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok forgalma 1,5 százalékkal, nominális értéken számolva pedig 1,4 százalékkal nőtt éves szinten.
A ruházati cikkek kereskedelmi 4,3 százalékkal növekedett reálértéken számolva. A lakberendezési tárgyak, építőanyagok, háztartási gépek forgalma 2,3 százalékkal, a gyógyszerek, kozmetikai és egyéb egészségügyi termékeké pedig 3,5 százalékkal emelkedett.
2014 egészében reálértéken 1,4 százalékkal, nominálisan 1,7 százalékkal nőtt a német kiskereskedelmi forgalom.
A német kiskereskedelmi adatok erős ingadozásokat mutatnak, jelentős mértékben módosulnak felülvizsgálatkor. Az elemzők ezért óvatosak a havi adatok megítélésében, inkább a három hónapot felölelő átlagadatokat figyelik.
Németországban a munkanélküliség alacsony, a bérek nőnek, az infláció gyenge, ez pedig mind erősíti a lakossági fogyasztást. A német vásárlók biztonságosan tudnak előre tervezni, így hajlandóak nagyobb értékű tartós cikkeket venni a szakértők szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >