A várakozásoknak megfelelően alakult a német kiskereskedelmi forgalom
Az elemzői várakozásokkal összhangban éves összevetésben növekedett, az előző hónaphoz képest csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene Németországban februárban.
A szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden kiadott jelentésében szereplő előzetes adatok szerint februárban éves szinten, reálértéken számolva 3,6 százalékkal, nominális értéken pedig 2,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
A szezonálisan és naptári hatással kiigazított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom reálértéken számolva 0,5 százalékkal, nominális értéken pedig 0,2 százalékkal csökkent februárban az előző hónaphoz viszonyítva.
Februárban reálértéken számolva az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok forgalma 1,5 százalékkal, nominális értéken számolva pedig 1,4 százalékkal nőtt éves szinten.
A ruházati cikkek kereskedelmi 4,3 százalékkal növekedett reálértéken számolva. A lakberendezési tárgyak, építőanyagok, háztartási gépek forgalma 2,3 százalékkal, a gyógyszerek, kozmetikai és egyéb egészségügyi termékeké pedig 3,5 százalékkal emelkedett.
2014 egészében reálértéken 1,4 százalékkal, nominálisan 1,7 százalékkal nőtt a német kiskereskedelmi forgalom.
A német kiskereskedelmi adatok erős ingadozásokat mutatnak, jelentős mértékben módosulnak felülvizsgálatkor. Az elemzők ezért óvatosak a havi adatok megítélésében, inkább a három hónapot felölelő átlagadatokat figyelik.
Németországban a munkanélküliség alacsony, a bérek nőnek, az infláció gyenge, ez pedig mind erősíti a lakossági fogyasztást. A német vásárlók biztonságosan tudnak előre tervezni, így hajlandóak nagyobb értékű tartós cikkeket venni a szakértők szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >