A várakozásoknak megfelelően alakult a német kiskereskedelmi forgalom
Az elemzői várakozásokkal összhangban éves összevetésben növekedett, az előző hónaphoz képest csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene Németországban februárban.
A szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden kiadott jelentésében szereplő előzetes adatok szerint februárban éves szinten, reálértéken számolva 3,6 százalékkal, nominális értéken pedig 2,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
A szezonálisan és naptári hatással kiigazított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom reálértéken számolva 0,5 százalékkal, nominális értéken pedig 0,2 százalékkal csökkent februárban az előző hónaphoz viszonyítva.
Februárban reálértéken számolva az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok forgalma 1,5 százalékkal, nominális értéken számolva pedig 1,4 százalékkal nőtt éves szinten.
A ruházati cikkek kereskedelmi 4,3 százalékkal növekedett reálértéken számolva. A lakberendezési tárgyak, építőanyagok, háztartási gépek forgalma 2,3 százalékkal, a gyógyszerek, kozmetikai és egyéb egészségügyi termékeké pedig 3,5 százalékkal emelkedett.
2014 egészében reálértéken 1,4 százalékkal, nominálisan 1,7 százalékkal nőtt a német kiskereskedelmi forgalom.
A német kiskereskedelmi adatok erős ingadozásokat mutatnak, jelentős mértékben módosulnak felülvizsgálatkor. Az elemzők ezért óvatosak a havi adatok megítélésében, inkább a három hónapot felölelő átlagadatokat figyelik.
Németországban a munkanélküliség alacsony, a bérek nőnek, az infláció gyenge, ez pedig mind erősíti a lakossági fogyasztást. A német vásárlók biztonságosan tudnak előre tervezni, így hajlandóak nagyobb értékű tartós cikkeket venni a szakértők szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
ZEW: jelentősen romlott a gazdasági hangulat Németországban augusztusban
Elemzők által vártnál is jelentősebben romlott a ZEW gazdaságkutató intézet…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >