A várakozások fölött a Magyar Termék védjegyet használók éves árbevétele
Az utóbbi időszak gazdasági fejleményei hatására a korábbiaknál is magasabb szintet ért el a hazai fogyasztók árérzékenysége. Ennek következtében a vásárlók egyre megfontoltabban és tudatosabban választanak, aminek köszönhetően keresettebbé váltak a megbízható hazai eredetet tanúsító Magyar Termék védjegyes árucikkek. A védjegyeket viselő termékek gyártóinak tavalyi éves, összesített árbevétele immár megközelítette a 4000 milliárd forintot.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
Felmérések szerint a lakosság közel 64%-a számára megterhelést jelent az infláció, valamint a rezsiemelkedés, így egyre többen kényszerülnek arra, hogy lemondjanak bizonyos, korábban jól megszokott márkák vásárlásáról. De pontosan mit mutatnak a legfrissebb felmérések, illetve a hazai és nemzetközi fogyasztói trendek?
– Korunk két legmarkánsabb globális fogyasztói megatrendje a fenntarthatósági, valamint a digitalizációs szempontokra épül. Míg utóbbihoz a minél szélesebb árukínálat és extragyors élelmiszerpótlásra vagy a funkcionális élelmiszerek előállítására való igény kapcsolódik szorosan, addig a fenntarthatóság témája többek között az egészségtudatosságot, a termékek származását és eredetiségét, valamint a mögöttük rejlő emberi történeteket állítja a középpontba. Viszont a fent említett trendeket napjainkban egyértelműen felülírja a fogyasztói környezetet legerőteljesebben befolyásoló infláció. Így a háztartásokban a racionális gondolkodás került az előtérbe, amelynek egyik kézzel fogható bizonyítéka a vásárlói árérzékenység – nyilatkozta prof. dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár, fogyasztói magatartást elemző szakember.
Dinamikus fejlődés
A fentiek okán nem csoda, hogy egyre keresettebbek a megbízható hazai eredetet tanúsító Magyar Termék védjegyes árucikkek.
– A közelmúltban több mint 7000 ember bevonásával készült online felmérésünk szerint a fogyasztók 90%-a figyel arra, hogy magyar terméket válasszon, sőt, 74% a Magyar Termék védjegyes árucikkekhez köthető promóciókat is rendszeresen keresi – nyilatkozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. – Míg 2020-ban összesen 178 Magyar Termék védjegyes gyártó volt, addig az idei év végére az arány a becslések szerint meghaladja majd a 240-et, termékeik száma pedig elérheti az 5500-at. A tapasztalatunk az, hogy gyártói oldalról is egyre magasabb az igény arra, hogy jogot szerezzenek a hazai és megbízható eredetet tanúsító védjegyek használatára.
Ennek következménye, hogy a Magyar Termék védjegyet használók köre egyre komolyabb gazdasági súlyt képvisel.
– A védjegyhasználóink összesített éves árbevételét a közelmúltban frissítettük, s a végleges adatok bennünket is megleptek, mert a mutató az előzetes várakozásokat is messze felülmúlóan emelkedett. Az év elején még arra számítottunk, hogy a 2022. évi összesített adat elérheti a 3000 milliárd forintot, úgy, hogy 2021-ben még 2650 milliárd forint volt. Ehhez képest a végleges adatok szerint ez az érték csaknem elérte a 4000 milliárd forintot – emelte ki Benedek Eszter.
A hazaiban több van
Ebben a fejlődésben természetesen a kereskedelemi cégeknek is szerepe van.
– Hazai üzletláncként kiemelt célunk, hogy a kínálatunkban a lehető legnagyobb részarányban kiváló minőségű magyar termékek szerepeljenek. Számos független piaci felmérés megállapította, hogy élenjáróak vagyunk a magyar termékek kínálatban tartása terén. Minderre a jövőben is kiemelten törekszünk, hiszen tudjuk, hogy a hazai termékek magas beltartalmi értékkel rendelkeznek és megbízhatóak – tette hozzá az előzőekhez Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.
A Magyar Terméket éppen a fogyasztói trendek megváltozása sarkallta arra, hogy a magyar termékeket fókuszba helyező új közösségi összefogáskampányt hirdessen. „A hazaiban több van” szlogennel futó projekt a magyar termékekben rejlő értékekre hívja fel a figyelmet. A több hónapos akciósorozat az online kommunikációs tér adta lehetőségeket, valamint a közösségi marketing eszközeit integráltan kihasználva próbál minél több fogyasztót elérni. //
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Szerencseszéf nyereményjáték A Magyar Termék Nonprofit Kft. közösségi aktivitása
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 14. alkalommal indította el népszerű Szerencseszéf nyereményjátékát,…
Tovább olvasom >Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >