A válság konzervált
Nem sokat változott a konzervek eladása egyik évről a másikra. Belső szerkezetének átalakulásában viszont egyértelműen tetten érhetők a romló gazdasági környezet, a takarékosabbá vált fogyasztók okozta hatások. Ez gátat szab a praktikusabb csomagolások és az egészségtudatosabb táplálkozást szolgáló innovációk terjedésének. Ugyanakkor a jól eltalált újítások versenyelőnyt jelenthetnek ezen a piacon is.
Ha az elmúlt időszak szerkezeti trendjeit vizsgáljuk, megállapíthatjuk: növelte szerepét az alsó árkategória, az értékesítés a kereskedelmi márkák irányába tolódott, keresettebbek lettek a kisebb kiszerelések, valamint itt is nőtt az árakcióban eladott termékek aránya.
Kényelem és egészség
– Az idei év elején a magas árfolyam jelentősen befolyásolta a nyersanyagok, a csomagolóanyagok és az energia árait. A bevezetett útdíj mellett jelentős terhet jelent a környezetvédelmi termékdíj drasztikus emelkedése is, amit minden csomagolóanyag után meg kell fizetni – sorolja az eladásokat befolyásoló nehézségeket Dorotovicsné Zuberecz Anett, a Szegedi Paprika Zrt. marketingmenedzsere.
A termékújdonságok a csomagolás tekintetében a kényelem, a praktikusság jegyében születnek, a beltartalmi újdonságokat pedig legtöbbször az egészségtudatosság vezérli.
A 4-5 éve újdonságként megjelenő termékek mára jól megszokottak, közkedveltek lettek. A fogyasztók számára fontosak a könnyen kezelhető csomagolások, és azok a termékek, amelyek minél kevesebb adalékanyagot tartalmaznak – foglalják össze a legfontosabb trendeket a HAMÉ Hungária Kft. marketingosztályán.
– A konzerv élelmiszerek területén nehéz az innováció. Azonban cégünk folyamatosan igyekszik a már meglévő és népszerű termékeinek szortimentjét is új és egyedi ízesítésekkel növelni – tette hozzá végül Pozsonyi Judit, a Del Pierre Central Europe Kft. értékesítési vezetője.
Prémium termékek már a netről is
A Szegedi Paprika legnépszerűbb termékei közé tartoznak a „klasszikus” májkrémek fémdobozban, melyek családi kiszerelésben is megtalálhatóak.
– A fogyasztók többsége ebben a kategóriában ragaszkodik ehhez a régi hagyományos csomagoláshoz, bár ma már széles a kínálat az újszerű csomagolásokból is, mint például a könnyen nyitható, tépőzáras aluseal-, alumíniumdobozok – állapítja meg a marketingmenedzser. – Ezek a már elfogadott csomagolásmódok növelik a termékek vonzerejét, megkönnyítik felhasználásukat, szállításukat.
Snack pástétomkínálatuk kialakításánál is ügyeltek arra, hogy minél szélesebb ízlésnek feleljenek meg. Legnépszerűbb termékeik a Snack pástétomok közül a hízott májból készült liba- és kacsamáj alapú termékek, mint a Kacsamáj Magyarosan, Libamáj Magyarosan és Libamáj Fehérborral…
A Házias Ízek készétel-termékcsaládjuk esetében jelenleg is arculatfrissítésen dolgoznak. Hazai gyártóként márkacsaládjaiknál a magyartermék-rendelet szerint a jól ismert ikon feltüntetésével kommunikálják a termékeket.
Mint minden évben, idén is több vásáron, kiállításon vesznek részt, ahol termékcsaládjaikat bemutatják az érdeklődők számára. Emellett vevőpartnereik akciós újságjaiban is folyamatosan jelen vannak, mivel tapasztalataik szerint a fogyasztók általában felfigyelnek a promóciókkal, akciókkal kapcsolatos információkra. Az üzlethelyiségekbe pedig figyelemfelkeltő, mutatós displayeket helyeznek ki.
– Weboldalunk megjelenését újítjuk, webshopot hozunk létre, ahol az érdeklődők elsősorban az olyan prémium termékeinket vásárolhatják meg, mint amilyenek a libamáj-kacsamáj alapú King termékek, vagy az eredetvédett Szegedi paprika – számol be egy aktuális újdonságról Dorotovicsné Zuberecz Anett.
Nem félnek újítani
A Twist a konzervek piacának szinte minden szegmensében jelen van, versenyképes áron kínál jó minőséget gombakonzervből éppen úgy, ahogy halkonzervből vagy szendvicskrémből. A tavalyi évben a konzervszegmensek, melyekben a Twist megjelenik, mérsékelt növekedést mutattak. A márka forgalma a megnövelt promóciós aktivitások következtében továbbra is fejlődést mutat, az eladások nagy része promóciók során realizálódik. A halkonzervek szegmensében a fogási kvóták csökkenése miatt emelkedtek az alapanyagárak, és néhány termék esetében ideiglenes készlethiány kialakulása figyelhető meg.
Az idei évben a márkatulajdonos Del Pierre Central Europe Kft. fokozott figyelmet fordít halkonzerv-termékvonalára.
Bár a konzervek piacán az innováció továbbra sem jellemző, a Twist mégis sok újdonsággal jelentkezik. Széles választékának köszönhetően mindig van lehetőség az innovációra. A Del Pierre szerint ez egyike azon tényezőknek, amely a márkát megkülönbözteti a versenytársaktól. A cégnél úgy látják, hogy a Twist termékek fogyasztói nyitottak az új termékfejlesztésekre, hiszen aki kóstolta például a Twist tonhalkonzerveket, már ismeri a Twist márkát és bizalmat szavaz arra, hogy egyéb termékeit is kipróbálja.
A közeljövőben olyan újdonságok megjelenésére számíthatnak a fogyasztóik, mint például a Twist spenótos pesto, a Twist lazacfilé növényi olajban és Twist lazacfilé növényi olajban citrom ízesítéssel. Az év további részében még több új termék bevezetését tervezik.
Ugyancsak az év második felében kerül sor a Twist arculatának teljes megújítására: új logót és webfelületet, sőt, Facebook-oldalt is kap a márka. Emellett folytatni fogják Turán Frigyes rallybajnokkal az eddigi sikeres együttműködést.
A Reál üzletekben megszervezett országos nyereményjáték a vártnál jóval sikeresebbnek bizonyult. Ennek sikerén felbuzdulva további nyereményjátékok szervezését határozta el a forgalmazó, amelyben ismét szerephez jut Turán Frigyes is.
Kutatásokra alapozva
A HAMÉ Hungária által forgalmazott Hamé és Globus márkák esetében a jól bevált, közkedvelt csomagolási típusok és méretek forgalma növekszik, ezen belül bizonyos termékcsoportokban egyre nagyobb teret hódít az aluseal csomagolás. Az értékesítésük a legkedveltebb, „Top” termékek felé tolódott el, de egyre több terméket adnak el a speciálisabb ízvilágú termékek közül is.
A cég termékfejlesztéseinek középpontjában a fogyasztó áll. Ez azt jelenti, hogy az anyacég rendszeresen készít fogyasztói kutatásokat, amelyek az ízekre, csomagolásra, kiszerelésre és reklámokra koncentrálnak. Cél, hogy a Megfelelő terméket adják el a Megfelelő fogyasztónak, a Megfelelő csatornán keresztül, és a számára Releváns üzenettel szólítsák meg. Így a fogyasztóik hosszú távon elégedettek lesznek a termékeikkel, hiszen úgy érzik, hogy kifejezetten nekik készül – vallják a HAMÉ-nál.
Ebben az évben a cég új terméket már nem vezet be, ám a következő év annál több meglepetést tartogat. Az országos kommunikációban hisznek, legutóbb például tavasszal szerveztek egy sikeres roadshow-t a Globus márka kapcsán.
Sz. L
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >