A válság hatására csökkent a bizalom a pénzügyi szektor vállalatai iránt
A válság hatására egyre kevésbé bíznak az érintettek a pénzügyi
szektor képviselőiben és úgy gondolják, hogy nem folytatnak velük egyenrangú párbeszédet – állapítható meg a B&P Braun & Partners által 2011-ben elvégzett Reputation Rating kutatás legfontosabb, bankokra és biztosítókra vonatkozó eredményeiből. Az iparág legjobb
reputációval rendelkező cége a CIB Bank Zrt. lett.
A hét legnagyobb kereskedelmi bankot, valamint az öt legnagyobb biztosítót elemző felmérés egyike volt az idei Reputation Rating kutatás négy iparágra kiterjedő vizsgálatának (elektronika, egészséggazdaság, IT és telekommunikáció, pénzügy). Az átfedéseket mutató, ám részben különböző tevékenységi kör ellenére az érintettek a reputáció megítélése szempontjából egységesnek látták a pénzügyi szektort, a biztosítók eredménye ugyanakkor valamivel elmarad a bankok pontszámaitól.
A legjobb eredményt a CIB Bank Zrt. érte el, a második helyre a szintén zártkörű társaságként működő MKB Bank Zrt. került. A tőzsdén is szereplő cégek közül – OTP Bank Nyrt., Erste Bank Hungary Nyrt. – az OTP Bank Nyrt. szerepelt jobban és a harmadik legmagasabb pontszámot kapta a vizsgált vállalatok között.
A biztosítók versenyében az érintettek az Allianz Hungária Biztosító Zrt.-t tartották leginkább kiemelkedőnek – a pénzügyi szektor negyedik legjobbja lett a vállalat.
Az öt vizsgált dimenzió mindegyikében gyenge vagy közepesen gyenge átlageredményt értek el a bankok és a biztosítók. A Leadership, azaz a jövőre vonatkozó tervek és a vállalat irányítása terén bizonyultak a
legjobbnak a szektor vizsgált vállalatai. A második legmagasabb átlagos pontszámot a Vállalati polgárság dimenziójában érték el a cégek, a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban eddig elindított
programok elismeréseként. Ezeket példaértékűnek és széles körben ismertnek tartották az érintettek.
Szorosan ezután következik az Elismertség területe, ahol az érintettek a szolgáltatások észlelt minőségét, illetve a vállalatok szolgáltatói és munkaadói vonzerejét ítélték meg. Szintén csekély pontszámbeli
eltéréssel a Hitelesség, azaz a hiteles és átlátható működés került a negyedik helyre, amelynek jelentősége kiemelten magas a pénzügyi szektorban. Leggyengébben az Érzelmi közelség dimenziójában
szerepeltek a vizsgált bankok és biztosítók. Ezen a területen az érintettek különösen az egyenrangú párbeszédet hiányolták, elégtelennek és túlzottan hierarchikusnak, bonyolult nyelvezetűnek tartották a vállalatok kommunikációját. Az ügyfelek szempontjából vizsgálva a kiszolgáltatottság érzését, illetve a pénzügyi szolgáltatók részéről az ezzel való esetleges visszaéléseket azonosították még jelentős problémaként.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >