A válság előtti időket idézi az Unilever eredménye
Az idei második negyedévben is töretlen volt az Unilever csoport növekedése, így a brit-holland tulajdonú fmcg-óriás négy százalékot meghaladó bevétel-, illetve kilencszázalékos nettó nyereség-bővülést ért el 2011 első hat hónapjában. A növekedés motorját továbbra is a feltörekvő piacok jelentik.
Az Unilever akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétele (USG) az idei második negyedévben 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, így a csoport első féléves USG-mutatója 5,7 százalékkal emelkedett az tavalyi azonos időszakhoz képest. A több mint hétszázalékos értékesítési bevétel-növekedés 2008 harmadik negyedéve óta a legdinamikusabb bővülést jelenti.
Az Unilever forgalma 4,1 százalékkal 22,788 milliárd euróra nőtt az idei első hat hónapban – az üzemi nyereség nyolcszázalékos, valamint a nettó profit kilencszázalékos bővülése mellett. A brit-holland óriáscég 3,308 milliárd eurós üzemi nyereséggel és 2,405 milliárd eurós nettó nyereséggel zárta az idei első félévet.
Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója a féléves eredményekről szólva újfent megerősítette, hogy a csoport átalakítása továbbra is a fenntartható növekedést célozza, így a cég ismét lendületes növekedésről számolhatott be a nehéz piaci környezet ellenére is. Annak dacára, hogy a társaság egyes termékek esetében áremelésre kényszerült, az értékesítési volumen a piacokkal együtt bővült az idei első félévben, ez pedig egyértelmű bizonyítéka az Unilever márkáiban és innovációs tevékenységében rejlő erőnek – mondta el Polman.
A cégcsoport kétszámjegyű növekedést ért el a feltörekvő piacokon 2011 első hat hónapjában, de emellett a nyugat-európai piacok erős második negyedéves teljesítménye is hozzájárult ahhoz, hogy a cégcsoport fejlődése a féléves pénzügyi eredményekben is megmutatkozzon. Az fmcg-óriás bevételeinek 54 százaléka származik a fejlődő és feltörekvő piacokról, így továbbra is a feltörekvő piacok jelentik a növekedés motorját.
A vezérigazgató beszámolójában hangsúlyozta: az Unilever nem csupán az innovációt erősítette, de a fejlesztések piaci bevezetését is felgyorsította. A csoport idén számos új piacra vezette be húzótermékeit és – márkáit. Az organikus növekedés mellett az elmúlt időszakban akvirált márkák és vállalatok integrációja is hozzájárult az Unilever eredményeinek javulásához.
Paul Polman ugyanakkor rámutatott: az Unilever piaci előnyei ellenére a globális gazdasági környezet továbbra is aggasztó. A fogyasztói bizalom világszerte alacsony, a helyzetet pedig a foglalkoztatottsági mutatók csak tovább súlyosbítják. A világgazdaság fellendülése lassú folyamat, hirtelen javulásra nincs kilátás – jegyezte meg Polman.
Mindazonáltal az Unilever megújuló vállalati struktúrája is segíthet abban, hogy a csoport megfelelően reagálhasson a jövőbeni kihívásokra – állítja a vezérigazgató. A brit-holland csoport nyolc piaci klaszter révén igyekszik közelebb kerülni vásárlóihoz, amely nem csupán a képességet, de a megfelelő erőforrásokat is biztosítja ahhoz, hogy az Unilever gyors, kifinomult és stratégiailag is egységes választ adhasson a piaci változásokra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >