A Valio és a Stora Enso farostalapú biokompozit csomagolással kísérletezik
A Valio a Stora Ensóval együttműködve a biokompozit élelmiszer-csomagolásban való alkalmazásával kísérletezik, és a Valio promóciós értékesítési bemutatói alkalmával mintegy 10 000 darab farostalapú, újrahasznosítható dobozfedelet oszt szét. A túrósdoboztetők tartós, mosható és higiénikus DuraSense® by Stora Enso farostot és polimereket kombináló, biokompozit anyagból készülnek. A biokompozit alkalmazásával különböző termékek esetében a felhasznált műanyag mennyisége felére csökkent, ami a környezetterhelés mérséklődését is magával hozta.
A Valio egyébként 2018-ban teljes mértékben növényi alapú csomagolásra váltott az előállított 250 millió csúcsos papírdobozos tej és tejterméke esetében. A vállalat távlati célja ezzel 2035-re nullára csökkenteni a tej ökológiai lábnyomát.//
Kapcsolódó cikkeink
Mennyi a magyarok táplálkozásának ökológiai lábnyoma, és mennyivel lehetne csökkenteni?
A fenntartható táplálkozás nemcsak a bolygónk, hanem saját egészségünk védelmében…
Tovább olvasom >30 millió euróból fejleszti finnországi sajtüzemét a Valio
A finn Valio tejipari vállalat mintegy 30 millió eurós beruházással…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >