Remekel a vágott virágok exportja
Jó évet zárhatnak a kenyai vágottvirág-exportőrök, annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány számos nehézséget okozott az afrikai ország kereskedőinek is, írja a BBC nyomán az origo.
A kenyai közlés szerint, a globális kereslet megnőtt a vágott virágok iránt, annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány ezt az iparágat sem hagyta érintetlenül. A kereslet növekedésének pedig nagy jelentősége van az afrikai ország számára. Kenya ugyanis a világpiac egyik fő ellátója vágott virágokból, és ezen belül az európai piac egyik legfontosabb beszállítója.
Az adatok szerint az idei év eddig különösen jól alakult a kenyai virágexport számára:
JANUÁR ÉS OKTÓBER KÖZÖTT MÉRTÉKE ELÉRTE AZ 1,1 MILLIÁRD DOLLÁRT, AMI 9 SZÁZALÉKOS NÖVEKEDÉS A TAVALYI ÉV AZONOS IDŐSZAKÁNAK EREDMÉNYÉHEZ KÉPEST.
A növekedés annak ellenére megvalósult, hogy a járvány miatti leállások a légi közlekedésben nehezítették a szállítások szervezését – a kenyai kertészeti termékek nagyja ugyanis normál körülmények között a vágás után néhány órával, légi úton indul útnak célállomására, a növények számára speciális környezeti feltételek szerint kialakított rakterkben.
A tea mellett a kertészeti termékek jelentik Kenya legnagyobb devizabevételi forrását. Az ország Hollandia, Kolumbia és Ecuador után a világ negyedik legnagyobb vágottvirág-exportálója. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Átadták az agrártárca finanszírozásával megvalósult kenyai mintafarmot
Az afrikai élelmezésbiztonság megerősítését segíti az Agrárminisztérium finanszírozásával megvalósult mintafarm…
Tovább olvasom >Magazin: Krisán László: „A válságkezelésben mindenkinek van felelőssége”
Az elmúlt időszakban számos tényező nehezítette a hazai vállalkozások mindennapi…
Tovább olvasom >Győrffy Balázs: „Az élelmiszeripar stratégiai jelentőségű ágazat”
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közel 400 ezer tagjának érdekében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >