A turisztikai szektort is átalakítja a mesterséges intelligencia
Az Utazási és Turisztikai Világtanács (WTTC) és a Microsoft közös jelentése világossá teszi, hogy a mesterséges intelligencia (AI) rendkívül fontos szerepet játszik az utazás és turizmus területén. A jelentés nem csak kiemeli az AI technológia széleskörű alkalmazhatóságát, hanem hangsúlyozza annak átalakító erejét, amely kulcsfontosságú a személyre szabott élmények, fenntartható erőforrás-gazdálkodás és valós idejű árképzés terén.
Az AI segítségével számos területen javíthatók az utazók élményei. Személyre szabott ajánlatok készítése és az árképzési stratégiák optimalizálása lehetőséget teremt a kiszámíthatóbb és rugalmasabb utazási lehetőségekre. Az AI-alapú chatbotok pedig azonnali és személyre szabott válaszokkal szolgálnak az utazók kérdéseire, javítva ezzel az ügyfélszolgálat hatékonyságát.
Az jelentés különös hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra is. Az AI képes a jövőbeli keresleti minták előrejelzésére és az erőforrások hatékonyabb elosztására. Ez különösen fontos a fenntartható erőforrás-gazdálkodás szempontjából, hiszen segíti a környezeti hatások nyomon követését és minimalizálását, elősegítve ezzel a felelősségteljes és fenntartható turizmus fejlődését.
Julia Simpson, a WTTC elnök-vezérigazgatója kiemeli, hogy az AI nem csupán egy technológiai fejlesztés, hanem egy stratégiai eszköz, amely képes személyre szabni az ügyfélélményt és elősegíteni a fenntartható fejlesztéseket. Ezzel a technológiával a turisztikai ágazat lehetőséget kap a valós idejű árképzési modellek létrehozására is.
Annak ellenére, hogy egyre több iparágban alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, az utazási és turisztikai szektor még lemarad a bevezetés terén. A jelentés hangsúlyozza a technológia stratégiai fontosságát, és ösztönzi a vállalkozásokat, hogy prioritásként kezeljék az AI-t, biztosítva annak biztonságos és felelős alkalmazását. A jelentés ugyanakkor megemlíti, hogy az AI nemcsak bomlasztó hatású, hanem új lehetőségeket is teremt a munkaerőpiacon, így az ágazatnak nyitott szemmel kell követnie a fejleményeket.
Kapcsolódó cikkeink
Átlagosan több mint hét napra kötnek utasbiztosítást a külföldre utazók
Az idei szezonban, a június eleje óta eltelt másfél hónapban…
Tovább olvasom >Vidéki szállások válsága: rövidebb tartózkodások és csökkenő foglalások jellemzik a nyarat
Az ATV Híradójának friss riportja szerint egyre ritkábbak az egész…
Tovább olvasom >Új trend a turizmusban: jönnek fel az LMBTQIA szálláshelyek
Az LMBTQIA+ turizmus világszerte egyre nagyobb figyelmet kap, mivel ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >