A turisztikai szektort is átalakítja a mesterséges intelligencia
Az Utazási és Turisztikai Világtanács (WTTC) és a Microsoft közös jelentése világossá teszi, hogy a mesterséges intelligencia (AI) rendkívül fontos szerepet játszik az utazás és turizmus területén. A jelentés nem csak kiemeli az AI technológia széleskörű alkalmazhatóságát, hanem hangsúlyozza annak átalakító erejét, amely kulcsfontosságú a személyre szabott élmények, fenntartható erőforrás-gazdálkodás és valós idejű árképzés terén.
Az AI segítségével számos területen javíthatók az utazók élményei. Személyre szabott ajánlatok készítése és az árképzési stratégiák optimalizálása lehetőséget teremt a kiszámíthatóbb és rugalmasabb utazási lehetőségekre. Az AI-alapú chatbotok pedig azonnali és személyre szabott válaszokkal szolgálnak az utazók kérdéseire, javítva ezzel az ügyfélszolgálat hatékonyságát.
Az jelentés különös hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra is. Az AI képes a jövőbeli keresleti minták előrejelzésére és az erőforrások hatékonyabb elosztására. Ez különösen fontos a fenntartható erőforrás-gazdálkodás szempontjából, hiszen segíti a környezeti hatások nyomon követését és minimalizálását, elősegítve ezzel a felelősségteljes és fenntartható turizmus fejlődését.
Julia Simpson, a WTTC elnök-vezérigazgatója kiemeli, hogy az AI nem csupán egy technológiai fejlesztés, hanem egy stratégiai eszköz, amely képes személyre szabni az ügyfélélményt és elősegíteni a fenntartható fejlesztéseket. Ezzel a technológiával a turisztikai ágazat lehetőséget kap a valós idejű árképzési modellek létrehozására is.
Annak ellenére, hogy egyre több iparágban alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, az utazási és turisztikai szektor még lemarad a bevezetés terén. A jelentés hangsúlyozza a technológia stratégiai fontosságát, és ösztönzi a vállalkozásokat, hogy prioritásként kezeljék az AI-t, biztosítva annak biztonságos és felelős alkalmazását. A jelentés ugyanakkor megemlíti, hogy az AI nemcsak bomlasztó hatású, hanem új lehetőségeket is teremt a munkaerőpiacon, így az ágazatnak nyitott szemmel kell követnie a fejleményeket.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a vendégéjszakák száma 25, a vendégeké 30 százalékkal nőtt 2023 márciusához képest
A vendégéjszakák száma 25, a vendégeké 30 százalékkal nőtt 2023…
Tovább olvasom >NGM: dinamikusan nő a turisztikai ágazat teljesítménye
Dinamikusan nő a turisztikai ágazat teljesítménye, márciusban a vendégek és…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő
Nagy potenciál van Hévízben, nemcsak az ország GDP-jének tizedét adó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >