A turisztikai szektort is átalakítja a mesterséges intelligencia
Az Utazási és Turisztikai Világtanács (WTTC) és a Microsoft közös jelentése világossá teszi, hogy a mesterséges intelligencia (AI) rendkívül fontos szerepet játszik az utazás és turizmus területén. A jelentés nem csak kiemeli az AI technológia széleskörű alkalmazhatóságát, hanem hangsúlyozza annak átalakító erejét, amely kulcsfontosságú a személyre szabott élmények, fenntartható erőforrás-gazdálkodás és valós idejű árképzés terén.
Az AI segítségével számos területen javíthatók az utazók élményei. Személyre szabott ajánlatok készítése és az árképzési stratégiák optimalizálása lehetőséget teremt a kiszámíthatóbb és rugalmasabb utazási lehetőségekre. Az AI-alapú chatbotok pedig azonnali és személyre szabott válaszokkal szolgálnak az utazók kérdéseire, javítva ezzel az ügyfélszolgálat hatékonyságát.
Az jelentés különös hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra is. Az AI képes a jövőbeli keresleti minták előrejelzésére és az erőforrások hatékonyabb elosztására. Ez különösen fontos a fenntartható erőforrás-gazdálkodás szempontjából, hiszen segíti a környezeti hatások nyomon követését és minimalizálását, elősegítve ezzel a felelősségteljes és fenntartható turizmus fejlődését.
Julia Simpson, a WTTC elnök-vezérigazgatója kiemeli, hogy az AI nem csupán egy technológiai fejlesztés, hanem egy stratégiai eszköz, amely képes személyre szabni az ügyfélélményt és elősegíteni a fenntartható fejlesztéseket. Ezzel a technológiával a turisztikai ágazat lehetőséget kap a valós idejű árképzési modellek létrehozására is.
Annak ellenére, hogy egyre több iparágban alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, az utazási és turisztikai szektor még lemarad a bevezetés terén. A jelentés hangsúlyozza a technológia stratégiai fontosságát, és ösztönzi a vállalkozásokat, hogy prioritásként kezeljék az AI-t, biztosítva annak biztonságos és felelős alkalmazását. A jelentés ugyanakkor megemlíti, hogy az AI nemcsak bomlasztó hatású, hanem új lehetőségeket is teremt a munkaerőpiacon, így az ágazatnak nyitott szemmel kell követnie a fejleményeket.
Kapcsolódó cikkeink
A vásárlók többsége anélkül használja a generatív AI-t, hogy tudna róla
Egy új tanulmány szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 71%-a…
Tovább olvasom >Mélyben a VOSZ Barométer, de a kilátások biztatók
Rekord alacsony szintre csökkent a két éve elindított VOSZ Barométer…
Tovább olvasom >Turizmus és energia: Új lendület Dél-Európának
A nemzetközi gazdasági gondolkodásban régóta meghatározó szerepet játszott a „globális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több száz oldalas jelentés készült a világ jövőjéről
Több száz oldalas tudományos jelentés készült a világ jövőjéről, amelyből…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >