A Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete közleménye
A fogyasztók elsöprő többsége itthon és Európában is azt akarja, hogy szigorúbb szabályok védjék az élelmiszertermelés céljából tartott állatokat, és elvárja, hogy az uniós döntéshozók végre cselekedjenek – derül ki egy friss, 8 uniós országban végzett fogyasztóvédelmi kutatásból, melyben magyar fogyasztókat is kérdeztek. Itthon a Tudatos Vásárlók Egyesülete közreműködésével zajlott a kutatás, apropója pedig az volt, hogy a területet szabályozó uniós jogszabályokhoz 2009 óta nem nyúltak, és az Európai Bizottság korábbi vállalása ellenére 2023 végére mindössze néhány terület újragondolását ígéri.
A jelenleg érvényben lévő szabályozások több évtizedesek. Olyan sürgető problémákat kellene rendezni, mint például a hímivarú malacok kasztrálása, a csonkolás (csőr, szárny, farok), a ketreces tartás, a borjak anyjuktól való elválasztása közvetlenül a születés után, vagy például az, hogy a természetellenesen gyors növekedésre szelektált csirkék lényegében nem tudnak lábra állni, mert a lábuk nem képes megtartani a saját súlyukat.
A felmérés szerint a vásárlók több területen is számítanak a változásra. Átláthatóbb termék címkézést, az állattenyésztők támogatását és motiválását a változtatásra, alaposabb tájékoztatást, valamint az állatjóléti zöldre festés korlátozását kérik. Az Egyesület csatlakozott a BEUC, az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet felhívásához, amelyben sürgős változtatásokat követelnek. További információk és részletek az Egyesület honlapján.
(OS)
Kapcsolódó cikkeink
AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >Hosszú kajszibarack szezonra számíthatunk
Kiváló termésre, a tavalyi duplájára és hosszú szezonra is számíthatnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >