A Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete közleménye
A fogyasztók elsöprő többsége itthon és Európában is azt akarja, hogy szigorúbb szabályok védjék az élelmiszertermelés céljából tartott állatokat, és elvárja, hogy az uniós döntéshozók végre cselekedjenek – derül ki egy friss, 8 uniós országban végzett fogyasztóvédelmi kutatásból, melyben magyar fogyasztókat is kérdeztek. Itthon a Tudatos Vásárlók Egyesülete közreműködésével zajlott a kutatás, apropója pedig az volt, hogy a területet szabályozó uniós jogszabályokhoz 2009 óta nem nyúltak, és az Európai Bizottság korábbi vállalása ellenére 2023 végére mindössze néhány terület újragondolását ígéri.
A jelenleg érvényben lévő szabályozások több évtizedesek. Olyan sürgető problémákat kellene rendezni, mint például a hímivarú malacok kasztrálása, a csonkolás (csőr, szárny, farok), a ketreces tartás, a borjak anyjuktól való elválasztása közvetlenül a születés után, vagy például az, hogy a természetellenesen gyors növekedésre szelektált csirkék lényegében nem tudnak lábra állni, mert a lábuk nem képes megtartani a saját súlyukat.
A felmérés szerint a vásárlók több területen is számítanak a változásra. Átláthatóbb termék címkézést, az állattenyésztők támogatását és motiválását a változtatásra, alaposabb tájékoztatást, valamint az állatjóléti zöldre festés korlátozását kérik. Az Egyesület csatlakozott a BEUC, az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet felhívásához, amelyben sürgős változtatásokat követelnek. További információk és részletek az Egyesület honlapján.
(OS)
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: a gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más…
Tovább olvasom >Magyarország kezdeményezésére felszólítás érkezik Brüsszelnek: Ukrajna helyett a gazdák érdekét védjék!
Hazánk kezdeményezésére, az Ukrajnával határos uniós tagállamok agrárminiszterei közös nyilatkozatban…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: több mint fél évszázada a hazai élelmiszeripar élvonalában
Az élelmiszeripar jövőjét azok a fiatal szakemberek formálják, akik tisztelik…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >