A Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete közleménye
A fogyasztók elsöprő többsége itthon és Európában is azt akarja, hogy szigorúbb szabályok védjék az élelmiszertermelés céljából tartott állatokat, és elvárja, hogy az uniós döntéshozók végre cselekedjenek – derül ki egy friss, 8 uniós országban végzett fogyasztóvédelmi kutatásból, melyben magyar fogyasztókat is kérdeztek. Itthon a Tudatos Vásárlók Egyesülete közreműködésével zajlott a kutatás, apropója pedig az volt, hogy a területet szabályozó uniós jogszabályokhoz 2009 óta nem nyúltak, és az Európai Bizottság korábbi vállalása ellenére 2023 végére mindössze néhány terület újragondolását ígéri.
A jelenleg érvényben lévő szabályozások több évtizedesek. Olyan sürgető problémákat kellene rendezni, mint például a hímivarú malacok kasztrálása, a csonkolás (csőr, szárny, farok), a ketreces tartás, a borjak anyjuktól való elválasztása közvetlenül a születés után, vagy például az, hogy a természetellenesen gyors növekedésre szelektált csirkék lényegében nem tudnak lábra állni, mert a lábuk nem képes megtartani a saját súlyukat.
A felmérés szerint a vásárlók több területen is számítanak a változásra. Átláthatóbb termék címkézést, az állattenyésztők támogatását és motiválását a változtatásra, alaposabb tájékoztatást, valamint az állatjóléti zöldre festés korlátozását kérik. Az Egyesület csatlakozott a BEUC, az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet felhívásához, amelyben sürgős változtatásokat követelnek. További információk és részletek az Egyesület honlapján.
(OS)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU agrár-élelmiszeripari testületet hozott létre a mezőgazdaságra és az élelmiszerekre vonatkozó munka segítésére
Európai Mezőgazdasági és Élelmezési Tanács néven új konzultatív szervet hozott…
Tovább olvasom >AM: tovább bővült a HÍR védjegyes termékek köre
A X. Jubileumi Termelői Közösségek Napján 12 pályázó 22 terméke…
Tovább olvasom >Dinamikusan nőtt a magyar agrárexport az év első felében
Célt értek a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar megújítására tett intézkedések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >