A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott a Tej Terméktanács tej- és sajtfogyasztást ösztönző kampányához, amelynek középpontjában az idén a hazai előállítású trappista sajt áll – jelentették be a kampány részleteiről szóló keddi budapesti eseményen.
Tarpataki Tamás, az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta: számos nehézséggel szembesült az elmúlt időszakban a mezőgazdaság, ezen belül az állattenyésztés. Ugyanakkor a kihívásokkal szemben a jól szervezett tejágazat válságállóbb, amelyhez hozzájárul egyebek mellett a genetikai és a termelési háttér, a tenyésztésszervezés, illetve a kormány támogatásai is.
Az agrártárca továbbra is megad minden közvetlen, fejlesztési anyagi és szakmai támogatást. A fejlesztésekre nyitottak a gazdálkodók, a rendelkezésre álló fejlesztési forrásokat teljes mértékben fel tudják felhasználni
– jelezte.
A helyettes államtitkár kitért arra is: még nem látni, hogy a 2027 utáni közös uniós agrárpolitikának pontosan milyen lesz a feltételrendszere, de az agrártárca a továbbiakban is mindent megtesz, hogy az agrárium, és ezen belül az állattenyésztés és az élelmiszer-feldolgozás jól működjön.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője ismertette: Magyarországon csaknem 2 milliárd liter tejet állítanak elő, az egy főre jutó hazai fogyasztás közel 200 liter, a cél ennek a szintnek minimum a megőrzése. Az idei kampány nemcsak a tejről, hanem a belőle készült élelmiszerek fogyasztásáról is szól.
A júliusig tartó kampány középpontjában a trappista sajt áll, arra szeretnék felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy keressék a hazai tejipar által készített élelmiszereket, köztük a hazai előállítású trappista sajtot – mondta.
Koller Attila, a Tej Terméktanács társelnöke kiemelte: a ragadós száj- és körömfájás betegség miatt a nem európai uniós országok sorra zárták le határaikat a magyar tejtermékek előtt, ezért komoly készletek halmozódtak fel az ágazatban. Ezért az idei kampánynak különösen nagy jelentősége van, célja, hogy ebben a helyzetben élénkíteni tudják a magyar gyártású tejtermékek fogyasztását.
Az ágazat egyik legsúlyosabb problémája, hogy nagy mennyiségű külföldi gyártású tejtermék érkezik Magyarországra.
A kampány során szeretnék elérni, hogy a fogyasztók meg tudják különböztetni a magyar gyártású trappista sajtot az import sajtoktól. A korong alakú trappista az, amit Magyarországon gyártanak, magyar tejből, magyar munkaerővel – hívta fel a figyelmet.
A kampány „Trappista sajt – mindig hozza a formáját!” címmel fut, a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére, ismertségének növelésére.
Borítókép: Budapest, 2025. április 2. Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány sajtótájékoztatóján a budapesti Központi Vásárcsarnokban 2025. április 2-án. MTI/Balogh Zoltán
A Magyar Távirati Irodát 1881-ben alapították. Működését az Országgyűlés biztosítja.
Kapcsolódó cikkek
Információs platformot készít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
AM: újabb pályázattal segíti az agrártárca az állatbetegségek megelőzését
NAK-elnök: kihívásokat tartogat az idei év az agrárium számára
Legfrissebb hírek
Három nap alatt több mint 2500 kerékpáros és motoros ellen indult eljárás
Romániai kormányalakítás – Kelemen Hunor: az RMDSZ az identitás garanciáinak erősítésére törekszik
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: idén is pályázhatnak lakhatási támogatásra a katonák
Europol: kokaincsempészeket tartóztattak le Belgiumban, Olaszországban és Németországban
Rétvári Bence: több mint tízezer illegális határátlépést akadályoztak meg külföldi munkájuk során a magyar rendőrök
MCC Ifjúságkutató Intézet: tízből csupán egy fiatal szerint trendi a gyorséttermi kaja
Konzuli Szolgálat
Telefon: 458-1000
Konzuli és Állampolgársági Főosztály hivatali szerveknek:
konz@mfa.gov.hu
Konzuli tájékoztatás magánszemélyeknek:
taj.konz@mfa.gov.hu
Egészségügyi információk
Lelki elsősegély
Ha Ön vagy valaki a környezetében krízishelyzetben van, hívja mobilról is a 116-123 ingyenes, lelki elsősegély számot!
Kapcsolódó cikkeink
Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Agrármarketing Centrum: magyar élelmiszergyártók mutatták be termékeiket Albániában és Montenegróban
Tizenegy magyar élelmiszergyártócég mutatta be termékeit Montenegróban és Albániában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >Opten: Félezer alá csökkenhet a cégek száma Magyarországon
Tartós és mélyreható átalakulás zajlik a magyar vállalati szektorban: miközben…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >