A tokaji hegyközségi tanács a fenntartható szőlőtermesztést és borkészítést ösztönzi
A Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa tudatosan építi a borvidék jövőjét erős közösségi gondolkodásra alapozva a fenntartható szőlőtermesztés és borkészítés érdekében – mondta Molnár Péter, Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa elnöke szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.
Kifejtette: a szakmai építkezés részeként felmérik a világörökségi borvidék szőlőtermesztési és bortermelési helyzetét, a piacot, és az ez alapján kialakított stratégiájukat megvitatják a termelőkkel.
Molnár Péter bejelentette, hogy a hegyközségi tanács tulajdonában lévő Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. közreműködésével először hozták létre a „közösségi bor” kategóriát, a Kingling márkanevű termék száraz és félédes változatát csütörtökön hozzák forgalomba az egyik magyar kiskereskedelmi áruházban.
Elmondta, hogy a közösségi borfeldolgozók üzemeltetésével és a közösségi bor kategória bevezetésével azokon a szőlőtermelőkön kívánnak segíteni, akik a piaci anomáliák miatt nem tudják megfelelő áron értékesíteni a szőlőt. A közösségi bor termeléséhez olyan áron veszik át a termést, amely biztosítja a termelő jövedelmezőségét. Ezzel a szolgáltatással a helyi szőlőtermelők stabil árbevételhez és biztonságos jövedelemhez jutnak – tette hozzá.
Pásztor Péter, a Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón ismertette, hogy a központ különböző szolgáltatásokkal segíti azoknak a bortermelőknek a felzárkóztatását, akik nem rendelkeznek gépekkel, infrastruktúrával. Példaként említette, hogy közös beszerzést indítanak, három helyszínen borfeldolgozó szolgáltató központot alakítanak ki, továbbá az idei szüret idején már működni fog a mobil közösségi palackozó is.
Az ügyvezető az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy jelentős érdeklődés mutatkozik a termelők körében a 2016-ban 8,2 milliárd forint állami támogatással létrejött központ tevékenysége iránt. Abban bíznak, hogy a közösségi bor iránt nemcsak a hazai piacon, hanem külföldön is lesz érdeklődés, a termékből a piaci bevezetéshez szükséges mennyiséget állították elő, a piaci visszajelzések alapján azonban tudnak még többet is palackozni.
A Kingling közösségi bor jó ár-érték arányt képvisel a piacon, hozzájárul a borkultúra terjesztéséhez, a termék évjárat és fajtaösszetétel feltüntetése nélkül készül, igazodva a nemzetközi tendenciákhoz – mondta Pásztor Péter. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >A borász szerint nem elég jó bort készíteni – élményt is kell adni
A borász szakma sokáig a szenvedélyről, a hagyományról és a…
Tovább olvasom >A balatoni borok összekötik a múltat és a jelent, a termelőt és a fogyasztót
A bor nemcsak nemzetgazdasági tényező, hanem kultúra, történelem, az emberi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >