A tokaji hegyközségi tanács a fenntartható szőlőtermesztést és borkészítést ösztönzi
A Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa tudatosan építi a borvidék jövőjét erős közösségi gondolkodásra alapozva a fenntartható szőlőtermesztés és borkészítés érdekében – mondta Molnár Péter, Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa elnöke szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.
Kifejtette: a szakmai építkezés részeként felmérik a világörökségi borvidék szőlőtermesztési és bortermelési helyzetét, a piacot, és az ez alapján kialakított stratégiájukat megvitatják a termelőkkel.
Molnár Péter bejelentette, hogy a hegyközségi tanács tulajdonában lévő Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. közreműködésével először hozták létre a „közösségi bor” kategóriát, a Kingling márkanevű termék száraz és félédes változatát csütörtökön hozzák forgalomba az egyik magyar kiskereskedelmi áruházban.
Elmondta, hogy a közösségi borfeldolgozók üzemeltetésével és a közösségi bor kategória bevezetésével azokon a szőlőtermelőkön kívánnak segíteni, akik a piaci anomáliák miatt nem tudják megfelelő áron értékesíteni a szőlőt. A közösségi bor termeléséhez olyan áron veszik át a termést, amely biztosítja a termelő jövedelmezőségét. Ezzel a szolgáltatással a helyi szőlőtermelők stabil árbevételhez és biztonságos jövedelemhez jutnak – tette hozzá.
Pásztor Péter, a Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón ismertette, hogy a központ különböző szolgáltatásokkal segíti azoknak a bortermelőknek a felzárkóztatását, akik nem rendelkeznek gépekkel, infrastruktúrával. Példaként említette, hogy közös beszerzést indítanak, három helyszínen borfeldolgozó szolgáltató központot alakítanak ki, továbbá az idei szüret idején már működni fog a mobil közösségi palackozó is.
Az ügyvezető az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy jelentős érdeklődés mutatkozik a termelők körében a 2016-ban 8,2 milliárd forint állami támogatással létrejött központ tevékenysége iránt. Abban bíznak, hogy a közösségi bor iránt nemcsak a hazai piacon, hanem külföldön is lesz érdeklődés, a termékből a piaci bevezetéshez szükséges mennyiséget állították elő, a piaci visszajelzések alapján azonban tudnak még többet is palackozni.
A Kingling közösségi bor jó ár-érték arányt képvisel a piacon, hozzájárul a borkultúra terjesztéséhez, a termék évjárat és fajtaösszetétel feltüntetése nélkül készül, igazodva a nemzetközi tendenciákhoz – mondta Pásztor Péter. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly gondok vannak a magyar borászatban
A 2024-es év a magyar szőlészet és borászat számára nehéz…
Tovább olvasom >Magasabb minőségű borokat készítene a Grand Tokaj Zrt.
A magasabb minőségi kategóriákba tartozó borok előállítására kell összpontosítania a…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >