A tokaji hegyközségi tanács a fenntartható szőlőtermesztést és borkészítést ösztönzi
A Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa tudatosan építi a borvidék jövőjét erős közösségi gondolkodásra alapozva a fenntartható szőlőtermesztés és borkészítés érdekében – mondta Molnár Péter, Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa elnöke szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.
Kifejtette: a szakmai építkezés részeként felmérik a világörökségi borvidék szőlőtermesztési és bortermelési helyzetét, a piacot, és az ez alapján kialakított stratégiájukat megvitatják a termelőkkel.
Molnár Péter bejelentette, hogy a hegyközségi tanács tulajdonában lévő Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. közreműködésével először hozták létre a „közösségi bor” kategóriát, a Kingling márkanevű termék száraz és félédes változatát csütörtökön hozzák forgalomba az egyik magyar kiskereskedelmi áruházban.
Elmondta, hogy a közösségi borfeldolgozók üzemeltetésével és a közösségi bor kategória bevezetésével azokon a szőlőtermelőkön kívánnak segíteni, akik a piaci anomáliák miatt nem tudják megfelelő áron értékesíteni a szőlőt. A közösségi bor termeléséhez olyan áron veszik át a termést, amely biztosítja a termelő jövedelmezőségét. Ezzel a szolgáltatással a helyi szőlőtermelők stabil árbevételhez és biztonságos jövedelemhez jutnak – tette hozzá.
Pásztor Péter, a Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón ismertette, hogy a központ különböző szolgáltatásokkal segíti azoknak a bortermelőknek a felzárkóztatását, akik nem rendelkeznek gépekkel, infrastruktúrával. Példaként említette, hogy közös beszerzést indítanak, három helyszínen borfeldolgozó szolgáltató központot alakítanak ki, továbbá az idei szüret idején már működni fog a mobil közösségi palackozó is.
Az ügyvezető az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy jelentős érdeklődés mutatkozik a termelők körében a 2016-ban 8,2 milliárd forint állami támogatással létrejött központ tevékenysége iránt. Abban bíznak, hogy a közösségi bor iránt nemcsak a hazai piacon, hanem külföldön is lesz érdeklődés, a termékből a piaci bevezetéshez szükséges mennyiséget állították elő, a piaci visszajelzések alapján azonban tudnak még többet is palackozni.
A Kingling közösségi bor jó ár-érték arányt képvisel a piacon, hozzájárul a borkultúra terjesztéséhez, a termék évjárat és fajtaösszetétel feltüntetése nélkül készül, igazodva a nemzetközi tendenciákhoz – mondta Pásztor Péter. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: a St. Andrea Szőlőbirtok lett az év pincészete Magyarországon
A magyar borászatok hittel, kitartással, hűséggel dolgoznak, lépést tartanak a…
Tovább olvasom >Megkezdődött a szüret a Dél-Balatonon
A legkorábbi érésű szőlőfajta, a Csabagyöngye szedésével szerdán megkezdődött az…
Tovább olvasom >A St. Andrea Szőlőbirtok lett Az év pincészete Magyarországon
A magyar borászatok hittel, kitartással, hűséggel dolgoznak, lépést tartanak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >