A tokaji az amerikai piac meghódítására készül
Tíz éven keresztül forgalmaz díszdobozos 3 puttonyos, 2001-es évjáratú tokaji aszút a Costco, az USA egyik legnagyobb áruházlánca.
Erről a Tokaj Kereskedőház Zrt.-vel állapodott meg, évente legalább 2,5 millió dollárt fizet a magyar borászatnak a leszállított 250 ezer palackért.
Sajnos, rossz hírek is vannak, folytatódik a szlovák–magyar borvita.
A szlovák parlament kedden elfogadott bortörvénye júniustól lehetővé teszi a tokaji név szabad használatát. Ennek jogosságát megkérdőjelezik a magyar szakértők. A két ország között 2004-ben létrejött megállapodás ellenére – mely rögzíti, hogy Szlovákiában 565,2 hektár tekinthető a Tokaji borvidék részének – a szlovákok háromszor ekkora területet sorolnak be a Tokaj név alá. Gond, hogy nem hoztak létre hegyközséget, olyan szervezetet, mely betartatná a tokaji névhez kötődő szigorú borkészítési, elnevezési, forgalmazási szabályokat. Nincs tehát garantálva, hogy Szlovákiában készült bor minősége megüti a tokaji szintet, azaz esetleges gyengébb borral ronthatják a világhírű magyar termék jó hírét, piaci pozícióit – közölte az MTI alapján az Index.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >