A Tokaj Kereskedőház 100 ezer mázsa szőlő felvásárlását tervezi
A Tokaj Kereskedőház Zrt. az idén 100 ezer mázsa szőlő felvásárlását tervezi, a legalacsonyabb kilónkénti árral számolva – az előírások szerinti legnagyobb termésmennyiség értékesítése esetén – a minimális termelői árbevétel várhatóan meghaladja a hektáronkénti 1,1 millió forintot – közölte a cég az MTI-vel hétfőn.
Az állami borászat az idén a korábbi évekhez képest is további részletességgel differenciált felvásárlási árakat állapított meg a szőlő egészségi állapota és a must cukortartalma alapján.
A Tokaj Kereskedőház Prémium Termelői Programjához csatlakozó termelők akár 400 forintos kilónkénti áron is értékesíthetik a magas minőségű, késői szüretelésű borok alapanyagát. A programban szigorú szabályokat kell betartaniuk a szőlőművelés, a növényvédelem terén, valamint a szüret során, és legfeljebb 70 mázsa szőlőt termelhetnek hektáronként.
A nagy mennyiségben felvásárolt, könnyű, gyümölcsös borok jó minőségű alapanyagáért is a tavalyinál magasabb, 140-150 forintos kilónkénti árat fizet a kereskedőház.
Az első osztályú aszú kilójáért 2500, míg a másodosztályúért 2000 forintra számíthatnak a termelők.
A közlemény kiemeli, hogy a jövőben a magasabb minőségi elvárásoknak nem megfelelő alapanyagból készült borokat nem Tokajiként hozza forgalomba az állami borászat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az új lengyel államfő nemzetközi koalíciót hozna létre a Mercosur-megállapodás ellen
Nemzetközi koalíciót hozna létre Karol Nawrocki Lengyelország frissen beiktatott elnöke…
Tovább olvasom >NAK: a fogyasztókat is kedvezőtlenül érintené az uniós agrártámogatások elvonása
Súlyosan érintené a kis- és közepes gazdaságokat az uniós agrártámogatások…
Tovább olvasom >AM: befejeződött a nyári aratás, kedvezőek a hozamok
A napokban befejeződött a nyári aratás Magyarországon, a rendelkezésre álló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >