A Tokaj Kereskedőház 100 ezer mázsa szőlő felvásárlását tervezi
A Tokaj Kereskedőház Zrt. az idén 100 ezer mázsa szőlő felvásárlását tervezi, a legalacsonyabb kilónkénti árral számolva – az előírások szerinti legnagyobb termésmennyiség értékesítése esetén – a minimális termelői árbevétel várhatóan meghaladja a hektáronkénti 1,1 millió forintot – közölte a cég az MTI-vel hétfőn.
Az állami borászat az idén a korábbi évekhez képest is további részletességgel differenciált felvásárlási árakat állapított meg a szőlő egészségi állapota és a must cukortartalma alapján.
A Tokaj Kereskedőház Prémium Termelői Programjához csatlakozó termelők akár 400 forintos kilónkénti áron is értékesíthetik a magas minőségű, késői szüretelésű borok alapanyagát. A programban szigorú szabályokat kell betartaniuk a szőlőművelés, a növényvédelem terén, valamint a szüret során, és legfeljebb 70 mázsa szőlőt termelhetnek hektáronként.
A nagy mennyiségben felvásárolt, könnyű, gyümölcsös borok jó minőségű alapanyagáért is a tavalyinál magasabb, 140-150 forintos kilónkénti árat fizet a kereskedőház.
Az első osztályú aszú kilójáért 2500, míg a másodosztályúért 2000 forintra számíthatnak a termelők.
A közlemény kiemeli, hogy a jövőben a magasabb minőségi elvárásoknak nem megfelelő alapanyagból készült borokat nem Tokajiként hozza forgalomba az állami borászat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A mostani fejlesztések évtizedekre meghatározhatják a borászat jövőjét
A magyar borászat jövőjét évtizedekre meghatározhatják a mostani fejlesztések, a…
Tovább olvasom >Borpromóciós támogatás segíti a hazai termelők piacra jutását
Hamarosan indul a hazai borok bel- és külföldi népszerűsítését segítő…
Tovább olvasom >Furmint Február Nagy Kóstoló több mint nyolcvan borászattal
Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >