A tojás csomagolóhelyi ára 18 százalékkal csökkent
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és tojástermékimportja 89 százalékkal 83 ezer tonnára nőtt 2023. január–novemberben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az import 74 százaléka Ukrajnából és az Egyesült Királyságból származott. A közösség tojás- és tojástermékexportja 8 százalékkal 289 ezer tonnára csökkent 2023. január és november között a 2022. év azonos időszakához képest.

(Fotó: Pixabay)
Az Európai Bizottság adatai szerint az unióban az étkezési tojás csomagolóhelyi ára 226 euró/100 kilogramm volt 2024 első hét hetében, 9 százalékkal múlta alul az előző év azonos időszakának értékét. A KSH adatai alapján Magyarország 1 százalékkal több héjas tojást (32,7 ezer tonna), ezen belül csaknem 17 százalékkal több (17,8 ezer tonna) friss tojást vásárolt a nemzetközi piacról 2023. január–novemberben az előző év azonos időszakához képest. A héjas tojás exportja 17 százalékkal 10,3 ezer tonnára, ezen belül a friss tojás kivitele 19 százalékkal 1,3 ezer tonnára csökkent ugyanekkor. Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi ára 53,67 forint/darab volt 2024 első hét hetében, ami 18,7 százalékkal maradt el a 2023. év azonos időszakának átlagárától.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >Az EU alapvető árucikkek, valamint egészségügyi eszközök felhalmozására tett javaslatot válságok esetére
Az Európai Bizottság javaslatokat mutatott be alapvető szükségleteket kielégítő áruk,…
Tovább olvasom >KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >