A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán különleges édesség iránt. A Lidl polcain megjelent dubaji csoki már most az idei szezon slágerédességének számít. A hatalmas keresletre való tekintettel az áruházlánc kénytelen volt vásárlási korlátozást bevezetni: egy vásárló legfeljebb két dobozzal vihet haza ebből az egzotikus finomságból.
Az édesség azonban nem tartozik az olcsó termékek közé: a Lidlben 2499 forintba kerül egy 100 grammos kiszerelés, ami kilogrammonként közel 25 ezer forintot jelent. Összehasonlításként: a rivális Aldiban is elérhető hasonló csoki, ahol egy 90 grammos szelet 1499 forintba, egy kisebb, 30 grammos pedig 499 forintba kerül.
TikTok és a dubaji csoki világhódítása
A dubaji csoki őrületért nagyban felelősek a közösségi média influenszerei, akik TikTok-videóikban egymást túllicitálva reklámozzák a különleges édességet. A krémes finomságot tartalmazó posztokat milliók nézik világszerte, így nem csoda, hogy az édesség szinte pillanatok alatt vált nemzetközileg keresetté.
De mi is ez a különleges csoki, ami ekkora felhajtást okozott? A dubaji csokit pisztáciapaszta és knafeh keverékével töltik meg. A knafeh egy hagyományos Földközi-tenger menti arab desszert, amelyben olvadt sajt található, amit ropogós kataifi-tésztával ötvöznek. Az egészet cukros sziruppal öntik le, amit gyakran rózsavízzel ízesítenek. A csoki különleges textúrájának köszönhetően egyszerre roppanós, ragacsos és nyúlós – ez a kombináció az, ami ellenállhatatlanná teszi.
Szaloncukor változatban is kapható
A karácsonyi hangulat jegyében a dubaji csoki szaloncukros változatban is megjelent. Ez tovább fokozza az édesség népszerűségét, hiszen a magyar családok előszeretettel akasztanak ilyen különleges finomságokat a karácsonyfájukra.
Az idei karácsonyi édesség trendje tehát egyértelműen a dubaji csokié. Kérdés, hogy a hatalmas kereslet mellett meddig lesz elérhető a boltok polcain, és hogy a TikTok őrülete vajon tartós marad-e a jövő évben is.
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >Bank360: Költekezés helyett inkább spórolt a lakosság karácsony előtt
Az ünnepek előtt még szépen híztak a lakossági bankszámlák és…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >