A TikTok az új közösségi őrület
Megállíthatatlan népszerűség jellemzi a 12-13 éves kistinik világából indult, 2019 közepére már világ viszonylatban 800 millió letöltést produkáló alkalmazást. A világjárványban ráérősebb felnőttek is rákaptak a rövid videó tartalmak előállítására, így a letöltések száma mára már 2 milliárd fölé ért.

A TikTok alkalmazás logója és a „Boldogan otthon” kampányuk megjelenítése
Az egyedülálló alkalmazás titka az önkifejezés, az alkotás. Igaz, hogy roppant gyorsan kell, nagyon ütős, ultrarövid tartalmat gyártani, ebből viszont sokat. A Bytedance tulajdonú app tavaly év közepére érte el a tömegeket, az utóbbi hetekben pedig az egekig szárnyalt a letöltések száma. Sok otthon unatkozó ember ugyanis itt talál egy kis felhőtlen kikapcsolódást.
Gyorsan pörgő emberórák
A Comscore piackutató adatai szerint 52,2 millió egyedi USA felhasználója van most a TikToknak, ami január óta 48,3%-os növekedést jelent. A CivicScience kutatása szerint áprilisban a 13-35 éves USA lakosok 27%-a használta ezt a videókészítő alkalmazást, míg januárban még csak 19% volt ez az arány. Ami még megdöbbentőbb, hogy a Comscore mérése szerint az átlagosan az aplikációban eltöltött idő március hónapban 858 perc (14 óra, 18 perc) volt, ami a 2019 októberi átlaghoz képest 93,7% növekedés. Összehasonlításképp ugyanez az érték az Instagramra vonatkoztatva márciusban 319,5 perc (nagyjából 5 óra) volt.
Mozgatórugók
A tinik és a felsőoktatásban tanulók is haza kényszerültek. A bezártságban sokkal több idejük maradt az alkalmazásokra, közülük is a rövid videós tartalmakra. Itt virtuálisan a saját korosztályuk között érezhetik jól magukat. A kisebb gyerekek kapcsán a családok is felfedezték maguknak ezt a csatornát, így a szülők is rákaptak a jópofa rövid videók készítésére. Csak az USA-ban, a Kantar „COVID-19 Barometer” globális tanulmánya szerint, a március közepe és április közepe közötti időszakban a Z generációs válaszadók közt a TikTok használatt 33%-kal, az Y-osok közt pedig 27%-kal emelkedett.
A TikTok videókat nagyon könnyű más honlapokon, applikációkban, közösségi csatornákon megosztani, tovább osztani. Ez pedig növeli a TikTok ismertségét és népszerűségét, hiszen a videók megtekintéséhez nem szükséges TikTok felhasználónak lenni.

A TikTok alkalmazás élő adásait népszerűsítette március végén
A járvány előrehaladtával, március végétől a TikTok ráerősített az élőadásokra, Live Streaming formában hétfőtől péntekig sugározza csak az alkalmazásban elérhető műsorait #HappyAtHome: LIVE című sorozatában. Kezdetben főleg a vírus és hírességek körül forgó témákkal jelentkeztek, mostanában pedig a virtuális ballagások és bulik (prom) a fő téma. Az élő adások mindig megnövelik az adott közösségi csatornán eltöltött időt.
Úttörő márka együttműködések
A diverzitás, kontroll-hiány, iszonyú sebesség miatt a márkák és a kreatív ügynökségek nehezen tudnak mit kezdeni a TikTokkal. Mégis van néhány bátor úttörő, akik belevágtak.

Az E.l.f. Cosmetics vírusmegelőző dala a TikTokon
Márciusban az E.l.f. Cosmetics jelentetett meg a TikTokon egy sláger remixet a koronavírus járvány terjedésének megelőzésére „Eyes. Lips. Face. Safe.” (Szemek. Ajkak. Arc. Biztonság) címmel, amiben Holla FyeSixWun énekesnővel a kézmosást és a távolságtartást népszerűsítik. A kampányhoz több híresség is kapcsolódott. Érdekesség, hogy a cég nevében az E.l.f. ugyanennek az első 3 szónak a rövidítése.

Az Oreo kampánya a TikTokon
Áprilisban az Oreo (Mondelez) elkezdte a #CookieWithACause kampányát, amelyben arra kérte a TikTok-ozókat, hogy helyezzenek egy Oreót a homlokukra és kreatív módon juttassák azt a szájukba. Az Oreo felajánlotta, hogy ha a kihívásra 1 millió videó feltöltésre kerül, akkor adományban részesíti a „Save the Children” (Mentsük meg a gyerekeket) jótékonysági szevezetet.

Virtuális ballagási buli az Axe támogatásával
Az Axe dezoror Rickey Thompson Instagram celebbel közösen virtuális párfelkérésre hívta a középiskolásokat, aminek kapcsán a celebbel közös megjelenést és az országos nagy virtuális Teen Vogue ballagási bulin való részvételt is nyerhetnek. A virtuális parti után egy Axe TikTok kihívást is bejelentenek. Az otthonlevő tinik és végzősök ezreit szólítják meg így hatékonyan, a Chipotle étteremlánc, az E.l.f. Cosmetics és számos influencer bevonásával.
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
Trump vámjai miatt amerikai márkák bojkottja indult Indiában
Indiában erősödik az amerikai márkák elleni bojkottmozgalom Donald Trump amerikai…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >