A Tesco vihette haza az „OMÉK Élelmiszerpazarlás Megelőzéséért Díj”-at
A Tesco készletezési és árukezelési gyakorlataival érdemelte ki az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) meghirdetett „OMÉK Élelmiszerpazarlás Megelőzéséért Díj”-at. Intézkedései eredményeként mindössze két év alatt 3000 tonnával tudta mérsékelni a működésében keletkező élelmiszer-felesleget.
A Tesco 204 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki. Ilyen volumen mellett óhatatlanul is keletkezik élelmiszer-hulladék és –felesleg: az áruházlánc tapasztalatai szerint legnagyobb részben az áruházakban, ahol a kritikus pontok a készletezéstől az árufeltöltésen át egészen a vásárlói szokásokig azonosíthatók. Az áruházlánc célja – az edukáció mellett -, hogy csökkentse a keletkező többlet mennyiségét, a megmenthető felesleget pedig minél nagyobb arányban jótékony célra adományozza.
„A Tesco számos eszközzel küzd a pazarlás ellen. 2014 óta napi szinten adományozunk élelmiszer-felesleget, eddig több mint 57 millió adag ételt, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület együttműködésével rászorulóknak. Az adományozás hatékonyságának javítása és a kollégák oktatása érdekében e-learning programot fejlesztettünk, amit már több mint 13 ezer munkatársunk végzett el a közép-európai régióban. Folyamatosan optimalizáljuk a választékot, hogy azt a vásárlói szokásokhoz igazítsuk. Elindítottuk „csúnya” zöldség-gyümölcs kínálatunkat, hogy szállítóinkat is segítsük a pazarlás megelőzésében. Készleteinket pedig olyan veszteség-megelőzési rendszerekkel vizsgáljuk felül, amelyekkel hatékonyan előzhető meg az élelmiszer-hulladék keletkezése. Büszkék vagyunk rá, hogy megoldásainkat a pályázat kiírói is példaértékű gyakorlatnak találták” – emelte ki el Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője az „OMÉK Élelmiszerpazarlás Megelőzéséért Díj” átvétele kapcsán.
A fenti módszerek eredményességét a Tesco évente kiadott, a KPMG által auditált élelmiszer-hulladék jelentésében méri. Az idén harmadik alkalommal publikált riport eredményeinek összehasonlítása szerint az áruházlánc mindössze két év alatt, a 2016/17-es bázisévhez viszonyítva 19.233 tonnáról 16.439 tonnára csökkentette a készletre kerülő, de el nem adott élelmiszerek mennyiségét (beleértve az adományozható felesleget és a nem adományozható hulladékot). Mindemellett – az adományozó áruházak számának növelésével és az adományozott termékek körének bővítésével – a Tesco ugyanezen időszak alatt a fogyasztható feleslegből hulladéknak minősített termékek arányát is csökkenteni tudta, összesen 43 százalékkal. Az áruházlánc élelmiszer-pazarlás csökkentésé célzó tevékenységének eredményességét a napokban az ENSZ is elismerte.
A Tesco és stratégiai partnere, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület a 2019. szeptember 26. és 29. között, a Hungexpo területén megrendezett OMÉK kiállításon az A pavilon 206B standján várja az érdeklődőket, akik megismerkedhetnek az Élelmiszerbank tevékenységével, valamint az áruházlánc és az egyesület közös élelmiszermentő programjával is.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Bejelentették a 82. OMÉK időpontját
Idén is megrendezik a magyar agrárium és élelmiszeripar legnagyobb hazai…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >