A Tesco vihette haza az „OMÉK Élelmiszerpazarlás Megelőzéséért Díj”-at
A Tesco készletezési és árukezelési gyakorlataival érdemelte ki az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) meghirdetett „OMÉK Élelmiszerpazarlás Megelőzéséért Díj”-at. Intézkedései eredményeként mindössze két év alatt 3000 tonnával tudta mérsékelni a működésében keletkező élelmiszer-felesleget.
A Tesco 204 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki. Ilyen volumen mellett óhatatlanul is keletkezik élelmiszer-hulladék és –felesleg: az áruházlánc tapasztalatai szerint legnagyobb részben az áruházakban, ahol a kritikus pontok a készletezéstől az árufeltöltésen át egészen a vásárlói szokásokig azonosíthatók. Az áruházlánc célja – az edukáció mellett -, hogy csökkentse a keletkező többlet mennyiségét, a megmenthető felesleget pedig minél nagyobb arányban jótékony célra adományozza.
„A Tesco számos eszközzel küzd a pazarlás ellen. 2014 óta napi szinten adományozunk élelmiszer-felesleget, eddig több mint 57 millió adag ételt, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület együttműködésével rászorulóknak. Az adományozás hatékonyságának javítása és a kollégák oktatása érdekében e-learning programot fejlesztettünk, amit már több mint 13 ezer munkatársunk végzett el a közép-európai régióban. Folyamatosan optimalizáljuk a választékot, hogy azt a vásárlói szokásokhoz igazítsuk. Elindítottuk „csúnya” zöldség-gyümölcs kínálatunkat, hogy szállítóinkat is segítsük a pazarlás megelőzésében. Készleteinket pedig olyan veszteség-megelőzési rendszerekkel vizsgáljuk felül, amelyekkel hatékonyan előzhető meg az élelmiszer-hulladék keletkezése. Büszkék vagyunk rá, hogy megoldásainkat a pályázat kiírói is példaértékű gyakorlatnak találták” – emelte ki el Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője az „OMÉK Élelmiszerpazarlás Megelőzéséért Díj” átvétele kapcsán.
A fenti módszerek eredményességét a Tesco évente kiadott, a KPMG által auditált élelmiszer-hulladék jelentésében méri. Az idén harmadik alkalommal publikált riport eredményeinek összehasonlítása szerint az áruházlánc mindössze két év alatt, a 2016/17-es bázisévhez viszonyítva 19.233 tonnáról 16.439 tonnára csökkentette a készletre kerülő, de el nem adott élelmiszerek mennyiségét (beleértve az adományozható felesleget és a nem adományozható hulladékot). Mindemellett – az adományozó áruházak számának növelésével és az adományozott termékek körének bővítésével – a Tesco ugyanezen időszak alatt a fogyasztható feleslegből hulladéknak minősített termékek arányát is csökkenteni tudta, összesen 43 százalékkal. Az áruházlánc élelmiszer-pazarlás csökkentésé célzó tevékenységének eredményességét a napokban az ENSZ is elismerte.
A Tesco és stratégiai partnere, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület a 2019. szeptember 26. és 29. között, a Hungexpo területén megrendezett OMÉK kiállításon az A pavilon 206B standján várja az érdeklődőket, akik megismerkedhetnek az Élelmiszerbank tevékenységével, valamint az áruházlánc és az egyesület közös élelmiszermentő programjával is.
Kapcsolódó cikkeink
Idén sem lesz hiány hazai sütőtökből
Már megjelent a boltokban a magyar sütőtök, az egészséges őszi…
Tovább olvasom >Nébih: fehérbabot hívott vissza a Tesco
Rovarirtószer lehetséges jelenléte miatt fehérbabot hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >Nébih: a Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >