A Tesco utáni második helyen a Lidl és az Aldi az Egyesült Királyságban
A Lidl és az Aldi diszkont szupermarketek jelenleg csak a Tesco után a második helyen állnak az Egyesült Királyságban, 16,1%-os részesedéssel a Kantar legfrissebb adatai szerint.
A Lidl és az Aldi a brit élelmiszerboltok eladásainak 1,8%-át érte el az augusztus 7-ével végződő négyhetes időszakban, ami éves szinten 2,3 milliárd GBP-os eltolódást jelent a diszkontok felé fordított kiadásokban. Az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketeként a Tesco jelenleg 26,9%-kal rendelkezik az Egyesült Királyság piaci részesedéséből. A következő legnagyobb, a Sainsbury’s a szektor 14,8%-át birtokolja, ami a diszkontkereskedők együttes erőfeszítéseit határozottan a második helyre teszi.
A diszkontokra a hangsúly a megváltozott fogyasztói magatartás nyomán került, mivel a vásárlók egyre többet vásárolnak, hogy megtalálják a legjobb ár-érték arányú termékeket a rohamosan emelkedő infláció és az energiaszámlák mellett. Ha a kettőt szétválasztjuk, az Aldi továbbra is a legnagyobb a két diszkontüzlet közül, 9,1%-os brit piaci részesedéssel, ami mindössze 0,2 százalékponttal marad el a Big 4 élelmiszerbolt Morrisons 9,3%-os részesedésétől.
Eközben a Lidl piaci részesedése 7%-ra nőtt, ami 2017 szeptembere óta a legmagasabb növekedési ütem. A Kantar adatai szerint jelenleg is a leggyorsabban növekvő élelmiszerbolt az Egyesült Királyságban, az elmúlt 12 hétben 17,9%-kal nőtt az eladások száma.
Más szupermarketek is jól teljesítettek, az Asda visszatért a növekedésbe, mivel az eladások 0,2%-kal nőttek, piaci részesedése 13,9%-ra nőtt. A Co-op eladásai 0,4%-kal nőttek, így a piac 6,5%-át szerezte meg, míg Izland részesedése 2,8%-ra nőtt. A Waitrose a piac 4,6%-át birtokolja.
„Az elmúlt hónapban valóban azt láttuk, hogy a kiskereskedők kibővítették és hirdették saját értéktartományukat az üzletben, hogy tükrözzék a keresletet” – mondta Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói betekintési osztályának vezetője. „A fogyasztók örömmel fogadják a polcokon elérhető különféle választási lehetőségeket, a saját márkás értékű termékek értékesítése pedig ebben a hónapban 19,7%-kal nőtt. Például az ASDA Just Essentials termékcsaládja, amely idén nyáron indult, már a vásárlók kosarának 33%-ában megtalálható.”
Továbbra is nőtt a forgalom az üzletekben, miközben az online vásárlások száma visszaesett, a teljes online részesedés 11,8%-ra esett vissza; a világjárvány kezdeti napjai óta először süllyedt 12% alá. Ennek ellenére Ocado az online élelmiszerbolt 6,2%-kal növelte piaci részesedését, mivel új vásárlókat vonzott a hagyományos demográfiai szegmensen kívül.
Kapcsolódó cikkeink
A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Speciális zabitallal ihatják mostantól a britek teájukat
A Glebe Farm Foods legújabb növényi alapú itala, a PureOaty…
Tovább olvasom >Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >