A Tesco-t és a Lidl-t is megszorongatta a különadó
A Tesco Global Áruházak Zrt. és a Lidl Magyarország Bt. sikeres üzleti évet tudhat maga mögött, bár kedvezőtlen körülményekkel és különadóval kellett szembenézniük. Mindkét vállalat sikerrel növelte az árbevételét, és komoly nyereséget ért el az előző évhez képest – mutat rá a 24.hu.

Tesco és Lidl – Sikeres évet zártak a kihívásokkal teli kiskereskedelemben
A Tesco belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele mintegy 15 százalékkal emelkedett, elérve a 720,4 milliárd forintot, és az adózott eredményük is több mint 50 százalékkal nőtt, 19,6 milliárd forintra. A Tesco csak ingatlaneladásaik mostani elszámolásának köszönhetően nem lett veszteséges. A 14 bevásárlóközpont eladását még 2022 tavaszán jelentett be a cég. Mint a Portfolio is megírta, a vevő az Adventum Csoport volt, a vételár pedig – kiegészülve 4 cseh bevásárlóközponttal – közelítette a 90 milliárd forintot (200 millió font). Az üzleteket a Tesco visszabérli. Ezzel együtt termelt csak a cég 19,6 milliárd forint nyereséget, enélkül veszteséges pénzügyi évet zárt volna.
A Lidl belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele 30 százalékkal emelkedett, elérve a 971,8 milliárd forintot. Az adózott eredményük ugyan kicsit csökkent, de így is jelentős, 25,3 milliárd forintot ért el.
A vállalatok számára további kihívást jelent a magas kiskereskedelmi különadó, ami hatással van az eredményességükre. Ennek ellenére mindkét cég elkötelezett a vásárlói igények kielégítésében, és versenyképes áron kínál minőségi termékeket.
A Tesco és a Lidl továbbra is beruházásokkal és fejlesztésekkel erősíti pozícióját a magyar kiskereskedelmi piacon, és hozzájárul a szektor gazdasági fejlődéséhez és munkahelyteremtéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Új márkát indít a Lidl Svájcban a hazai termékek népszerűsítésére
Május 8-án jelent meg svájci üzleteiben a Lidl új Qualité…
Tovább olvasom >További cikkeink
A káosztól a lojalitásig: újragondolt ügyfélszolgálat a mesterséges intelligencia korában
Az ügyfélszolgálat még sosem jelentett akkora kihívást, mint manapság. A…
Tovább olvasom >A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >