A Tesco-t és a Lidl-t is megszorongatta a különadó
A Tesco Global Áruházak Zrt. és a Lidl Magyarország Bt. sikeres üzleti évet tudhat maga mögött, bár kedvezőtlen körülményekkel és különadóval kellett szembenézniük. Mindkét vállalat sikerrel növelte az árbevételét, és komoly nyereséget ért el az előző évhez képest – mutat rá a 24.hu.
A Tesco belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele mintegy 15 százalékkal emelkedett, elérve a 720,4 milliárd forintot, és az adózott eredményük is több mint 50 százalékkal nőtt, 19,6 milliárd forintra. A Tesco csak ingatlaneladásaik mostani elszámolásának köszönhetően nem lett veszteséges. A 14 bevásárlóközpont eladását még 2022 tavaszán jelentett be a cég. Mint a Portfolio is megírta, a vevő az Adventum Csoport volt, a vételár pedig – kiegészülve 4 cseh bevásárlóközponttal – közelítette a 90 milliárd forintot (200 millió font). Az üzleteket a Tesco visszabérli. Ezzel együtt termelt csak a cég 19,6 milliárd forint nyereséget, enélkül veszteséges pénzügyi évet zárt volna.
A Lidl belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele 30 százalékkal emelkedett, elérve a 971,8 milliárd forintot. Az adózott eredményük ugyan kicsit csökkent, de így is jelentős, 25,3 milliárd forintot ért el.
A vállalatok számára további kihívást jelent a magas kiskereskedelmi különadó, ami hatással van az eredményességükre. Ennek ellenére mindkét cég elkötelezett a vásárlói igények kielégítésében, és versenyképes áron kínál minőségi termékeket.
A Tesco és a Lidl továbbra is beruházásokkal és fejlesztésekkel erősíti pozícióját a magyar kiskereskedelmi piacon, és hozzájárul a szektor gazdasági fejlődéséhez és munkahelyteremtéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >