A Tesco-t és a Lidl-t is megszorongatta a különadó
A Tesco Global Áruházak Zrt. és a Lidl Magyarország Bt. sikeres üzleti évet tudhat maga mögött, bár kedvezőtlen körülményekkel és különadóval kellett szembenézniük. Mindkét vállalat sikerrel növelte az árbevételét, és komoly nyereséget ért el az előző évhez képest – mutat rá a 24.hu.

Tesco és Lidl – Sikeres évet zártak a kihívásokkal teli kiskereskedelemben
A Tesco belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele mintegy 15 százalékkal emelkedett, elérve a 720,4 milliárd forintot, és az adózott eredményük is több mint 50 százalékkal nőtt, 19,6 milliárd forintra. A Tesco csak ingatlaneladásaik mostani elszámolásának köszönhetően nem lett veszteséges. A 14 bevásárlóközpont eladását még 2022 tavaszán jelentett be a cég. Mint a Portfolio is megírta, a vevő az Adventum Csoport volt, a vételár pedig – kiegészülve 4 cseh bevásárlóközponttal – közelítette a 90 milliárd forintot (200 millió font). Az üzleteket a Tesco visszabérli. Ezzel együtt termelt csak a cég 19,6 milliárd forint nyereséget, enélkül veszteséges pénzügyi évet zárt volna.
A Lidl belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele 30 százalékkal emelkedett, elérve a 971,8 milliárd forintot. Az adózott eredményük ugyan kicsit csökkent, de így is jelentős, 25,3 milliárd forintot ért el.
A vállalatok számára további kihívást jelent a magas kiskereskedelmi különadó, ami hatással van az eredményességükre. Ennek ellenére mindkét cég elkötelezett a vásárlói igények kielégítésében, és versenyképes áron kínál minőségi termékeket.
A Tesco és a Lidl továbbra is beruházásokkal és fejlesztésekkel erősíti pozícióját a magyar kiskereskedelmi piacon, és hozzájárul a szektor gazdasági fejlődéséhez és munkahelyteremtéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >A Lidl Svájc friss hűtött termékeket is bevon élelmiszermentő programjába
A Lidl Svájc tovább bővítette élelmiszer-pazarlás elleni programját: mostantól hűtött…
Tovább olvasom >További cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
Megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/5. száma, amelynek bővített digitális…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >