A Tesco-t és a Lidl-t is megszorongatta a különadó
A Tesco Global Áruházak Zrt. és a Lidl Magyarország Bt. sikeres üzleti évet tudhat maga mögött, bár kedvezőtlen körülményekkel és különadóval kellett szembenézniük. Mindkét vállalat sikerrel növelte az árbevételét, és komoly nyereséget ért el az előző évhez képest – mutat rá a 24.hu.

Tesco és Lidl – Sikeres évet zártak a kihívásokkal teli kiskereskedelemben
A Tesco belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele mintegy 15 százalékkal emelkedett, elérve a 720,4 milliárd forintot, és az adózott eredményük is több mint 50 százalékkal nőtt, 19,6 milliárd forintra. A Tesco csak ingatlaneladásaik mostani elszámolásának köszönhetően nem lett veszteséges. A 14 bevásárlóközpont eladását még 2022 tavaszán jelentett be a cég. Mint a Portfolio is megírta, a vevő az Adventum Csoport volt, a vételár pedig – kiegészülve 4 cseh bevásárlóközponttal – közelítette a 90 milliárd forintot (200 millió font). Az üzleteket a Tesco visszabérli. Ezzel együtt termelt csak a cég 19,6 milliárd forint nyereséget, enélkül veszteséges pénzügyi évet zárt volna.
A Lidl belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele 30 százalékkal emelkedett, elérve a 971,8 milliárd forintot. Az adózott eredményük ugyan kicsit csökkent, de így is jelentős, 25,3 milliárd forintot ért el.
A vállalatok számára további kihívást jelent a magas kiskereskedelmi különadó, ami hatással van az eredményességükre. Ennek ellenére mindkét cég elkötelezett a vásárlói igények kielégítésében, és versenyképes áron kínál minőségi termékeket.
A Tesco és a Lidl továbbra is beruházásokkal és fejlesztésekkel erősíti pozícióját a magyar kiskereskedelmi piacon, és hozzájárul a szektor gazdasági fejlődéséhez és munkahelyteremtéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok…
Tovább olvasom >Új márkaidentitás a Lidlnél: középpontban a mozgás öröme
A CRIVIT márka elindította első nemzetközi omnichannel kampányát, „FIND YOUR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Az árréstop zökkenőmentes kivezetését segítő javaslatokat tesz az OKSZ
Az Országos Kereskedelmi Szövetség nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további bizonytalanság…
Tovább olvasom >Harmadára csökkent bizonyos termékek ára az árrésstopnak köszönhetően
A Bankmonitor szakértői azt vizsgálták meg helyszíni árvizsgálat keretében, hogy…
Tovább olvasom >