A Tesco segít az ünnepi készülődésben
A karácsonyi készülődés hamarosan a konyhákban is elkezdődik. Ezt jelzi, hogy az elmúlt hetekben több mint húsz tonna mák, közel öt tonna dió és több mint 350 ezer csomagolt bejgli fogyott a Tesco áruházakban. A hal, pulyka és a déligyümölcsök körében is jelentős forgalom-növekedéssel számol az áruházlánc. Az ünnepi ételek és alapanyagok mellett a karácsonyi dekorációból is széles választék várja a vásárlókat.
A Tesco áruházak éves halforgalmuk átlagosan mintegy 40 százalékát bonyolítják a karácsonyi időszakban. A tengeri halkínálatot leszámítva a Tescóban kínált halak kizárólag magyar beszállítóktól származnak. A halválasztékon belül évek óta a ponty vezeti a sikerlistát, a teljes halválaszték mintegy 80%-át teszi ki az élő és szeletelt pontyhús. Bár hazánkban még mindig ez a legkedveltebb halféle, egyre többen keresik az afrikai harcsát, a friss lazacot és az egyéb, Magyarországon egzotikusnak számító halféléket.
A hagyományos karácsony esti vacsorák másik főszereplője a pulyka, melyből tavaly szintén több tonnát értékesített a Tesco. A vállalat az idei „ünnepi szezonban” a tavalyinál 5-10 százalékkal nagyobb pulyka és csirkehús forgalomra számít. Igazodva a vásárlói szokások változásához, mely szerint az emberek egyre inkább keresik a részben vagy teljesen előkészített alapanyagokat, a fűszeres, pácolt csirkehúsokból is széles választékot kínál az áruházlánc, igazi karácsonyi különlegességnek számít például a sajttal töltött, baconbe tekert csomagolt csirkemell.
A karácsonyt megelőző hetekben a sütéshez elengedhetetlen liszt, tojás, kristálycukor, margarin, a bejgli alapjaként szolgáló mák és dió, a kész bejgli, valamint a déli gyümölcsök kapják a főszerepet. Mostanáig az áruházlánc már több mint húsz tonna mákot, közel öt tonna diót és több, mint 350.000 darab csomagolt bejglit értékesített. A déli gyümölcsöket a Tesco különösen kedvező árakon kínálja az ünnepi időszakban, így nem meglepő, hogy mindössze egy hónap nap alatt közel 1500 tonna mandarint, míg narancsból ugyanezen időszak alatt 1300 tonnányit vásároltak az ország Tesco áruházaiban.
A karácsonyi dekorációk és műfenyők terén az idei évben a divatszínek dominálnak: az ezüst és arany mellett nagyon keresettek a rózsaszín, lila, türkiz színekben pompázó karácsonyi kellékek. A környezettudatos vásárlók akár tízféle műanyag karácsonyfa közül választhatnak; az extravagáns vevők otthonába rózsaszín, fehér vagy koromfekete műfenyő is kerülhet. Újdonságnak számít az úgynevezett pop up összecsukható műfenyő, mely előnyt élvez praktikussága, könnyű tárolása révén a hagyományos műfenyőkkel szemben.
Az élő, illetve a vágott fenyők hívei még az ünnep előtti órákban is találhatnak kedvükre való fát. A Tesco áruházak parkolóiban mindenütt megindult a fenyőfa árusítás, ami december 24-ig tart. A sláger az idén a kiváló ár/érték arányú ezüstfenyő és a hazánkban egyre népszerűbb nordmann fenyő lehet. Az ezüstfenyők már 3000-4000 Ft /m-ért elérhetők, míg a nordmann fenyők métere 5000 forintért kapható.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >