A Tesco nem mond le a szépséghibás zöldségekről és gyümölcsökről
Lassan két éve már, hogy a Tesco egyes szállítóitól olyan zöldségeket és gyümölcsöket is átvesz, amelyek ugyan nem felelnek meg az esztétikai és méretbeli előírásoknak, de egyébként kiváló minőségűek és élelmiszer-biztonsági szempontból is tökéletesen alkalmasak emberi fogyasztásra. Az állandó kínálat mellett szezonális termékekkel is kiegészülő Perfectly Imperfect („Tökéletesen tökéletlen”) kínálat zöldségeiből és gyümölcseiből a Tesco idén eddig már közel 850 ezer csomagot értékesített. A Perfectly Imperfect kínálattal az áruházlánc célja nemcsak a szállítók segítése a megtermelt, de el nem adott áruk mennyiségének csökkentésében, hanem a szemléletformálás is: segíteni a vásárlókat a tudatosabb fogyasztásban.
A szépséghibás gyümölcsök és zöldségek megmentésére irányuló Perfectly Imperfect kínálatot a Tesco 2017. január 24-én vezette be. A pozitív vásárlói visszajelzésekből kiindulva azóta a termékkínálatot és a bevont áruházak számát is jelentősen bővítette, így 2017. szeptember eleje óta már valamennyi közép-európai Tesco hipermarketben elérhetőek a kissé tökéletlen termékek.
Az állandó kínálat részét képező alma, burgonya, répa, avokádó és fokhagyma, illetve a szezonálisan kapható uborka, körte, lime, kaliforniai paprika és édesburgonya mérete, súlya és formája eltérhet a megszokottól vagy elvárttól, de a minőségükre és ízükre nem lehet panasz. Az egyedi kínálatnak köszönhetően a Tesco szállítópartnerei már közel két éve olyan termékeket is értékesíteni tudnak, amelyeket eddig az áruházak nem vettek át. A nem standard zöldségeket és gyümölcsöket a Tesco ráadásul kedvezőbb áron értékesíti, amivel a vásárlók is jól járnak.
A Perfectly Imperfect programnak egy, az Edinburgh Egyetem által nemrégiben publikált kutatás tükrében is komoly jelentősége lehet: a kutatás szerint ugyanis csak Európa-szerte évente több mint 50 millió tonna zöldség és gyümölcs, a megtermelt termények csaknem egyharmada kerül csupán esztétikai okok miatt a kukába. A Tesco pedig a szállítók támogatása mellett a vásárlóinak is megmutatja: az élelmiszerek kicsit tökéletlenebb kinézete nem feltétlenül tükrözi azok ízét és minőségét, nyugodtan levehetjük azokat is az áruházi polcokról. A Tesco a termékcsalád bevezetése óta több mint 2,2 millió kg Perfectly Imperfect terményt értékesített.
Az ENSZ adatai szerint egyébként évente a világon megtermelt élelmiszer-mennyiség egyharmadából lesz hulladék, az EU tagállamaiban 100 millió tonna élelmiszert dobnak ki egy év leforgása alatt, míg csupán Magyarországon évi 1,8 millió tonna élelmiszer-felesleg keletkezik. A Tesco ezért is elkötelezett az élelmiszer-pazarlás visszaszorításában: a szállítói oldal támogatásán túl saját, mindennapos vállalati működése során is erre törekszik.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együttműködve naponta több mint 150 magyarországi áruházából gyűjti vissza, és ajánlja fel jótékony célra az élelmiszer-felesleget, azaz a már nem eladható, azonban emberi fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut is. 2014 szeptemberétől 2018 augusztusáig a Tesco összesen több mint 15 221 tonna élelmiszert adott át, ami több mint 38 millió adag ételnek felel meg. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra valamennyi közép-európai áruháza készen álljon arra, hogy jótékonysági szervezeteknek adományozza élelmiszer-feleslegét.
A Tesco továbbá a közelmúltban indította el Közép-Európában az élelmiszer-hulladék forródrótját is, amelyen a szállítók értesíthetik az áruházláncot a náluk keletkező élelmiszer-feleslegről, hogy a problémát közösen lehessen megoldani. Átlagon felüli rekordtermés esetén a szállítókkal együtt azon dolgoznak a Tescónál, hogy a keletkező felesleget hatékonyan tudják az áruházakban elosztani és így a vásárlókhoz eljuttatni. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >