A Tesco ‘match-and-mix’ akciót indít a műanyag-spórlásért

Szerző: Gáspár Kinga Dátum: 2022. 07. 25. 08:32

Tesco lemondott a saját márkás gyümölcslevek, vizes palackok és szénsavas italok csomagolásáról, hogy elérje fenntarthatósági célját, azaz évi 45 millió műanyag megtakarítást. Ehelyett a Big 4 élelmiszerbolt elindított egy olyan kezdeményezést, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ugyanannyi italt vásároljanak – vegyesen, társítva –, de továbbra is ugyanazt az árat fizetik, mint egy műanyag csomagolású gyűjtőcsomagolásért.

A lépéssel körülbelül 12 millió műanyagot takarítanak meg, és további 33 milliót, ha ősszel több műanyagot távolítanak el a boltokból

Pontosabban, a szénsavas italok dobozai, amelyek eredetileg 1 fontba kerültek egy négyes gyűjtőcsomagért, külön-külön is megvásárolhatók 50 pennyért, vagy négy dobozból álló vegyes dobozok, felesleges műanyagok nélkül, 1 fontért.

A lépéssel körülbelül 12 millió műanyagot takarítanak meg, és további 33 milliót takarítanak meg, ha ősszel több műanyagot távolítanak el.

„Ez a lépés nemcsak a környezet szempontjából jó hír, hanem több választási lehetőséget és rugalmasságot is kínál az ügyfeleknek” – mondta Johnny Neville, a Tesco szóvivője.

A hír azután érkezett, hogy a szupermarket felfedte, hogy 2020 januárjában 67 millió darab műanyagot takarítottak meg, mivel minden konzervdobozából kidobta a többcsomagos csomagolást, beleértve a márkás és saját márkás babot, levest és tonhalat.

Hasonlóképpen, az M&S erőfeszítéseket tett a műanyagok csökkentésére új, széles körben újrahasznosítható, 95%-kal kevesebb műanyagot tartalmazó szőlőparadicsom-csomagolásával, mivel 2022 végére nyolcmillió darab műanyagot szeretne eltávolítani.

Forrás: Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink