A Tesco ‘match-and-mix’ akciót indít a műanyag-spórlásért
Tesco lemondott a saját márkás gyümölcslevek, vizes palackok és szénsavas italok csomagolásáról, hogy elérje fenntarthatósági célját, azaz évi 45 millió műanyag megtakarítást. Ehelyett a Big 4 élelmiszerbolt elindított egy olyan kezdeményezést, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ugyanannyi italt vásároljanak – vegyesen, társítva –, de továbbra is ugyanazt az árat fizetik, mint egy műanyag csomagolású gyűjtőcsomagolásért.

A lépéssel körülbelül 12 millió műanyagot takarítanak meg, és további 33 milliót, ha ősszel több műanyagot távolítanak el a boltokból
Pontosabban, a szénsavas italok dobozai, amelyek eredetileg 1 fontba kerültek egy négyes gyűjtőcsomagért, külön-külön is megvásárolhatók 50 pennyért, vagy négy dobozból álló vegyes dobozok, felesleges műanyagok nélkül, 1 fontért.
A lépéssel körülbelül 12 millió műanyagot takarítanak meg, és további 33 milliót takarítanak meg, ha ősszel több műanyagot távolítanak el.
„Ez a lépés nemcsak a környezet szempontjából jó hír, hanem több választási lehetőséget és rugalmasságot is kínál az ügyfeleknek” – mondta Johnny Neville, a Tesco szóvivője.
A hír azután érkezett, hogy a szupermarket felfedte, hogy 2020 januárjában 67 millió darab műanyagot takarítottak meg, mivel minden konzervdobozából kidobta a többcsomagos csomagolást, beleértve a márkás és saját márkás babot, levest és tonhalat.
Hasonlóképpen, az M&S erőfeszítéseket tett a műanyagok csökkentésére új, széles körben újrahasznosítható, 95%-kal kevesebb műanyagot tartalmazó szőlőparadicsom-csomagolásával, mivel 2022 végére nyolcmillió darab műanyagot szeretne eltávolítani.
Forrás: Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása…
Tovább olvasom >A nagyszámú érdeklődésre való tekintettel meghosszabbítja nevezési határidejét a Green Pledge!
Meghosszabbított nevezési határidővel, egészen augusztus 11-e, hétfőig várja a pályázatokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb 2 milliárd dollárt fektet a Mars az amerikai gyártás bővítésébe 2026-ig
Az édesség- és snackóriás Mars 2026 végéig további 2 milliárd…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Öt év alatt 60%-os növekedést ért el az Aldi Spanyolországban
Az Aldi Nord az elmúlt öt év leggyorsabban növekvő élelmiszerláncává…
Tovább olvasom >