A Tesco ‘match-and-mix’ akciót indít a műanyag-spórlásért
Tesco lemondott a saját márkás gyümölcslevek, vizes palackok és szénsavas italok csomagolásáról, hogy elérje fenntarthatósági célját, azaz évi 45 millió műanyag megtakarítást. Ehelyett a Big 4 élelmiszerbolt elindított egy olyan kezdeményezést, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ugyanannyi italt vásároljanak – vegyesen, társítva –, de továbbra is ugyanazt az árat fizetik, mint egy műanyag csomagolású gyűjtőcsomagolásért.

A lépéssel körülbelül 12 millió műanyagot takarítanak meg, és további 33 milliót, ha ősszel több műanyagot távolítanak el a boltokból
Pontosabban, a szénsavas italok dobozai, amelyek eredetileg 1 fontba kerültek egy négyes gyűjtőcsomagért, külön-külön is megvásárolhatók 50 pennyért, vagy négy dobozból álló vegyes dobozok, felesleges műanyagok nélkül, 1 fontért.
A lépéssel körülbelül 12 millió műanyagot takarítanak meg, és további 33 milliót takarítanak meg, ha ősszel több műanyagot távolítanak el.
„Ez a lépés nemcsak a környezet szempontjából jó hír, hanem több választási lehetőséget és rugalmasságot is kínál az ügyfeleknek” – mondta Johnny Neville, a Tesco szóvivője.
A hír azután érkezett, hogy a szupermarket felfedte, hogy 2020 januárjában 67 millió darab műanyagot takarítottak meg, mivel minden konzervdobozából kidobta a többcsomagos csomagolást, beleértve a márkás és saját márkás babot, levest és tonhalat.
Hasonlóképpen, az M&S erőfeszítéseket tett a műanyagok csökkentésére új, széles körben újrahasznosítható, 95%-kal kevesebb műanyagot tartalmazó szőlőparadicsom-csomagolásával, mivel 2022 végére nyolcmillió darab műanyagot szeretne eltávolítani.
Forrás: Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >