A Tesco ‘match-and-mix’ akciót indít a műanyag-spórlásért
Tesco lemondott a saját márkás gyümölcslevek, vizes palackok és szénsavas italok csomagolásáról, hogy elérje fenntarthatósági célját, azaz évi 45 millió műanyag megtakarítást. Ehelyett a Big 4 élelmiszerbolt elindított egy olyan kezdeményezést, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ugyanannyi italt vásároljanak – vegyesen, társítva –, de továbbra is ugyanazt az árat fizetik, mint egy műanyag csomagolású gyűjtőcsomagolásért.
Pontosabban, a szénsavas italok dobozai, amelyek eredetileg 1 fontba kerültek egy négyes gyűjtőcsomagért, külön-külön is megvásárolhatók 50 pennyért, vagy négy dobozból álló vegyes dobozok, felesleges műanyagok nélkül, 1 fontért.
A lépéssel körülbelül 12 millió műanyagot takarítanak meg, és további 33 milliót takarítanak meg, ha ősszel több műanyagot távolítanak el.
„Ez a lépés nemcsak a környezet szempontjából jó hír, hanem több választási lehetőséget és rugalmasságot is kínál az ügyfeleknek” – mondta Johnny Neville, a Tesco szóvivője.
A hír azután érkezett, hogy a szupermarket felfedte, hogy 2020 januárjában 67 millió darab műanyagot takarítottak meg, mivel minden konzervdobozából kidobta a többcsomagos csomagolást, beleértve a márkás és saját márkás babot, levest és tonhalat.
Hasonlóképpen, az M&S erőfeszítéseket tett a műanyagok csökkentésére új, széles körben újrahasznosítható, 95%-kal kevesebb műanyagot tartalmazó szőlőparadicsom-csomagolásával, mivel 2022 végére nyolcmillió darab műanyagot szeretne eltávolítani.
Forrás: Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >