A Tesco Magyarország a kihívások ellenére is optimista a jövőt illetően
A kiskereskedelmi szektor jelenlegi helyzetéről és a közeljövőben várható trendekről beszélt Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója a Pénzcentrumnak adott interjúban. A beszélgetés során érintette a diszkontláncok térnyerését, a magyar kormány kiskereskedelmet érintő intézkedéseit, valamint a vásárlói szokások változásait.

Pálinkás Zsolt
A vezérigazgató szerint bár a kisebb boltok és diszkontok közelebb vannak az emberekhez, ami jelenleg előnyt jelent számukra, a Tesco széleskörű termékportfóliója hosszú távon versenyelőnyt biztosít a vállalat számára. Kiemelte, hogy a gazdasági helyzet javulásával a fogyasztók ismét többet fognak költeni, ami kedvezőbb lesz a nagyobb kereskedelmi láncok számára.
Pálinkás Zsolt beszámolt a különadók és kötelező akciók kihívásairól is, amelyek jelentősen befolyásolják a kiskereskedelmi szektor működését. Kifejtette, hogy ezek az intézkedések torzítják a piacot és nehezítik a vállalatok gazdálkodását, különösen a magas inflációs környezetben, amely tovább növeli a kihívásokat.
„Magyarországon szupermagas élelmiszerinflációt tapasztalhattak a vásárlók az elmúlt időkben. Ilyen nagyot se a cseheknél, se a szlovákoknál, az angoloknál meg pláne nem láttunk. Viszont a választások évében a lakosság kapott egy csomó pénzt különböző forrásokból, ezért hiába indult be keményen a drágulás, az emberek csak késleltetve érezték ezt meg. De ahogy ez a kettő elvált, és a reálbérek csúnyán lemaradtak, nehezebb lett az emberek élete. Most azt látjuk, hogy folyamatosan csökken a fogyasztás volumene, olyan világot élünk, amikor a vásárlók fejében elindult egy kvantumgondolkodás. Ha mondjuk van valakinek 2000 vagy 5000 forintja, akkor nem azon fog gondolkodni, hogy egy autóúttal hogy tud megspórolni a bevásárláson pár száz forintot, hanem lemegy a legközelebbi boltba, és elkölti, amennyije van”
– fogalmazott. Mindez kedvez a kisboltoknak és a diszkontoknak, akik jellemzően közelebb helyezkednek el az emberekhez.
A vásárlói szokások terén a vezérigazgató azt is megjegyezte, hogy a magyar fogyasztók egyre árérzékenyebbek, ami a sajátmárkás termékek iránti kereslet növekedésében is megmutatkozik. Ez a tendencia szerinte hosszú távon is fennmarad, ha a gazdasági helyzet stabilizálódik.
A munkaerőhiány problémáját is érintette, amely különösen súlyosan érinti a kiskereskedelem területét Magyarországon. Megemlítette, hogy a Tesco folyamatosan keresi a lehetőségeket a munkaerőpiacon, és nyitott a külföldi munkaerő foglalkoztatására is, ha ez enyhítheti a helyzetet.
Végül Pálinkás Zsolt optimistán nyilatkozott a jövőt illetően, hangsúlyozva, hogy a Tesco elkötelezett amellett, hogy hosszú távon Magyarországon maradjon és továbbra is fejlessze helyi jelenlétét. Az interjú során kifejezte reményét, hogy a kiskereskedelmi szektor és a fogyasztók egyaránt alkalmazkodni tudnak majd a gyorsan változó gazdasági és piaci körülményekhez.
Kapcsolódó cikkeink
Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >