A Tesco Magyarország a kihívások ellenére is optimista a jövőt illetően
A kiskereskedelmi szektor jelenlegi helyzetéről és a közeljövőben várható trendekről beszélt Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója a Pénzcentrumnak adott interjúban. A beszélgetés során érintette a diszkontláncok térnyerését, a magyar kormány kiskereskedelmet érintő intézkedéseit, valamint a vásárlói szokások változásait.
A vezérigazgató szerint bár a kisebb boltok és diszkontok közelebb vannak az emberekhez, ami jelenleg előnyt jelent számukra, a Tesco széleskörű termékportfóliója hosszú távon versenyelőnyt biztosít a vállalat számára. Kiemelte, hogy a gazdasági helyzet javulásával a fogyasztók ismét többet fognak költeni, ami kedvezőbb lesz a nagyobb kereskedelmi láncok számára.
Pálinkás Zsolt beszámolt a különadók és kötelező akciók kihívásairól is, amelyek jelentősen befolyásolják a kiskereskedelmi szektor működését. Kifejtette, hogy ezek az intézkedések torzítják a piacot és nehezítik a vállalatok gazdálkodását, különösen a magas inflációs környezetben, amely tovább növeli a kihívásokat.
„Magyarországon szupermagas élelmiszerinflációt tapasztalhattak a vásárlók az elmúlt időkben. Ilyen nagyot se a cseheknél, se a szlovákoknál, az angoloknál meg pláne nem láttunk. Viszont a választások évében a lakosság kapott egy csomó pénzt különböző forrásokból, ezért hiába indult be keményen a drágulás, az emberek csak késleltetve érezték ezt meg. De ahogy ez a kettő elvált, és a reálbérek csúnyán lemaradtak, nehezebb lett az emberek élete. Most azt látjuk, hogy folyamatosan csökken a fogyasztás volumene, olyan világot élünk, amikor a vásárlók fejében elindult egy kvantumgondolkodás. Ha mondjuk van valakinek 2000 vagy 5000 forintja, akkor nem azon fog gondolkodni, hogy egy autóúttal hogy tud megspórolni a bevásárláson pár száz forintot, hanem lemegy a legközelebbi boltba, és elkölti, amennyije van”
– fogalmazott. Mindez kedvez a kisboltoknak és a diszkontoknak, akik jellemzően közelebb helyezkednek el az emberekhez.
A vásárlói szokások terén a vezérigazgató azt is megjegyezte, hogy a magyar fogyasztók egyre árérzékenyebbek, ami a sajátmárkás termékek iránti kereslet növekedésében is megmutatkozik. Ez a tendencia szerinte hosszú távon is fennmarad, ha a gazdasági helyzet stabilizálódik.
A munkaerőhiány problémáját is érintette, amely különösen súlyosan érinti a kiskereskedelem területét Magyarországon. Megemlítette, hogy a Tesco folyamatosan keresi a lehetőségeket a munkaerőpiacon, és nyitott a külföldi munkaerő foglalkoztatására is, ha ez enyhítheti a helyzetet.
Végül Pálinkás Zsolt optimistán nyilatkozott a jövőt illetően, hangsúlyozva, hogy a Tesco elkötelezett amellett, hogy hosszú távon Magyarországon maradjon és továbbra is fejlessze helyi jelenlétét. Az interjú során kifejezte reményét, hogy a kiskereskedelmi szektor és a fogyasztók egyaránt alkalmazkodni tudnak majd a gyorsan változó gazdasági és piaci körülményekhez.
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Miből mennyi az elég? – válaszol Kovács András Péter
„A humor annyira a jelen és a pillanatnyi műfaja, így…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >