A Tesco idén eddig közel 850 ezer csomag szépséghibás gyümölcsöt és zöldséget értékesített
Lassan két éve, hogy a Tesco egyes szállítóitól már olyan zöldségeket és gyümölcsöket is átvesz, amelyek ugyan nem felelnek meg az esztétikai és méretbeli előírásoknak, de egyébként kiváló minőségűek és élelmiszerbiztonsági szempontból is tökéletesen alkalmasak emberi fogyasztásra. A Perfectly Imperfect kínálattal az áruházlánc célja a szemléletformálás, azaz hogy segítse a vásárlókat a tudatosabb vásárlásban, a szállítókat pedig a megtermelt, de el nem adott áruk mennyiségének csökkentésében. Az állandó kínálat mellett szezonális termékekkel is kiegészülő Perfectly Imperfect zöldségekből és gyümölcsökből a Tesco idén eddig közel 850 ezer csomagot értékesített.
A szépséghibás gyümölcsök és zöldségek megmentésére irányuló Perfectly Imperfect kínálatot a Tesco 2017. január 24-én vezette be. A pozitív vásárlói visszajelzések alapján a termékkínálatot, valamint a bevont áruházak számát azóta jelentősen bővítette: 2017. szeptember eleje óta valamennyi közép-európai hipermarketben elérhető a kínálat. Az állandó kínálat részét képező alma, burgonya, répa, avokádó és fokhagyma, illetve a szezonálisan kapható uborka, körte, lime, kaliforniai paprika és édesburgonya mérete, súlya és formája eltér a megszokottól, elvárttól, de a minőségükre és ízükre nem lehet panasz. Az átvételnek köszönhetően a Tesco szállító partnerei lassan két éve olyan termékeket is értékesíteni tudnak, amiket eddig az áruház nem vett át. A nem standard zöldségeket és gyümölcsöket a Tesco kedvezőbb áron értékesíti, amivel a vásárlók is jól járnak.
A Perfectly Imperfect programnak az Edinburgh Egyetem által nemrégiben publikált kutatás tükrében is komoly jelentősége lehet: a kutatás szerint ugyanis Európa-szerte évente több mint 50 millió tonna zöldség és gyümölcs, a megtermelt termények csaknem egyharmada kerül esztétikai okok miatt a kukába. A Tesco pedig a szállítók támogatása mellett a vásárlóinak is megmutatja: az élelmiszerek kinézete nem feltétlenül tükrözi azok ízét és minőségét. Az áruházlánc a termékcsalád bevezetése óta több mint 2,2 millió kg Perfectly Imperfect terményt értékesített.
A Tesco elkötelezett az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása mellett: a szállítói oldal támogatásán túl ezért saját, mindennapos vállalati működése során is erre törekszik. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együttműködve 150 magyarországi áruházából gyűjti naponta vissza, és ajánlja fel jótékony célra az élelmiszer-felesleget, azaz a már nem eladható, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut is. Az élelmiszermentő program kezdete óta a Tesco több mint 13 848 tonna élelmiszert ajánlott így fel jótékony célra, ami mintegy 34, 5 millió adag ételnek megfelelő mennyiség. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra valamennyi közép-európai áruháza készen álljon arra, hogy jótékonysági szervezeteknek adományozza élelmiszerfeleslegét.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >