A Tesco a sajátmárkás termékre fókuszál ezentúl

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 08. 16. 11:20

A Tesco szupermarket hálózat csökkenti a márkás termékek számát az alapvető termékek kategóriájában brit vegyesboltjaiban. Ennek az intézkedésnek az oka az, hogy az árérzékeny vásárlók egyre inkább olcsóbb saját márkás termékeket keresnek a jelenlegi gazdasági válság miatt. Az Egyesült Királyság már két éve küzd válsággal, ami arra sarkallja a fogyasztókat, hogy pénzt takarítsanak meg. Júliusban az infláció 14,9% volt az országban, és azóta, 2021 decemberétől kezdve, 14 alkalommal emelték a kamatokat.

Egyre többen választják az olcsóbb, sajátmárkás termékeket

A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője közölte, hogy több mint 2 000 Express kisboltjában több mint 50 alapvető terméket olcsóbb, sok esetben saját márkás alternatívákkal helyettesítenek. Az új termékek ára több esetben kevesebb mint harmada lesz az eredeti terméknek. A cég azzal indokolta a döntést, hogy az árérzékeny vásárlók egyre inkább a saját márkás termékek felé fordulnak.

Az NIQ piackutató májusi adatok szerint a brit szupermarketekben az saját márkás termékek értékesítése 2023-ban kétszer olyan gyorsan nőtt, mint a márkás termékeké.

A Tesco új saját márkás termékcsaládot is bevezet, beleértve a Tesco penne tésztát és a Tesco sima mogyoróvajat. Mindkettő fele annyiba fog kerülni, mint a korábban készleten lévő márkás termék. A fagyasztott Tesco zöldborsó ára majdnem 40%-kal olcsóbb lesz, mint a helyettesített márka terméke.

A Tesco közölte, hogy az új termékeket augusztus végéig szállítják ki az üzletekbe.

Kapcsolódó cikkeink