A Tesco a sajátmárkás termékre fókuszál ezentúl
A Tesco szupermarket hálózat csökkenti a márkás termékek számát az alapvető termékek kategóriájában brit vegyesboltjaiban. Ennek az intézkedésnek az oka az, hogy az árérzékeny vásárlók egyre inkább olcsóbb saját márkás termékeket keresnek a jelenlegi gazdasági válság miatt. Az Egyesült Királyság már két éve küzd válsággal, ami arra sarkallja a fogyasztókat, hogy pénzt takarítsanak meg. Júliusban az infláció 14,9% volt az országban, és azóta, 2021 decemberétől kezdve, 14 alkalommal emelték a kamatokat.

Egyre többen választják az olcsóbb, sajátmárkás termékeket
A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője közölte, hogy több mint 2 000 Express kisboltjában több mint 50 alapvető terméket olcsóbb, sok esetben saját márkás alternatívákkal helyettesítenek. Az új termékek ára több esetben kevesebb mint harmada lesz az eredeti terméknek. A cég azzal indokolta a döntést, hogy az árérzékeny vásárlók egyre inkább a saját márkás termékek felé fordulnak.
Az NIQ piackutató májusi adatok szerint a brit szupermarketekben az saját márkás termékek értékesítése 2023-ban kétszer olyan gyorsan nőtt, mint a márkás termékeké.
A Tesco új saját márkás termékcsaládot is bevezet, beleértve a Tesco penne tésztát és a Tesco sima mogyoróvajat. Mindkettő fele annyiba fog kerülni, mint a korábban készleten lévő márkás termék. A fagyasztott Tesco zöldborsó ára majdnem 40%-kal olcsóbb lesz, mint a helyettesített márka terméke.
A Tesco közölte, hogy az új termékeket augusztus végéig szállítják ki az üzletekbe.
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt négyszeresére ugrott a felelős alapok kezelt vagyona
A Magyar Nemzeti Bank nemrégiben megjelent 2024-es adatai szerint a felelős alapok…
Tovább olvasom >Kiemelt érdeklődés övezi az EXIM Magyarország Demján Sándor Programban meghirdetett konstrukcióit
Kiemelt érdeklődés övezi az EXIM Magyarország Demján Sándor Programban meghirdetett…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >