A Tesco a sajátmárkás termékre fókuszál ezentúl
A Tesco szupermarket hálózat csökkenti a márkás termékek számát az alapvető termékek kategóriájában brit vegyesboltjaiban. Ennek az intézkedésnek az oka az, hogy az árérzékeny vásárlók egyre inkább olcsóbb saját márkás termékeket keresnek a jelenlegi gazdasági válság miatt. Az Egyesült Királyság már két éve küzd válsággal, ami arra sarkallja a fogyasztókat, hogy pénzt takarítsanak meg. Júliusban az infláció 14,9% volt az országban, és azóta, 2021 decemberétől kezdve, 14 alkalommal emelték a kamatokat.

Egyre többen választják az olcsóbb, sajátmárkás termékeket
A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője közölte, hogy több mint 2 000 Express kisboltjában több mint 50 alapvető terméket olcsóbb, sok esetben saját márkás alternatívákkal helyettesítenek. Az új termékek ára több esetben kevesebb mint harmada lesz az eredeti terméknek. A cég azzal indokolta a döntést, hogy az árérzékeny vásárlók egyre inkább a saját márkás termékek felé fordulnak.
Az NIQ piackutató májusi adatok szerint a brit szupermarketekben az saját márkás termékek értékesítése 2023-ban kétszer olyan gyorsan nőtt, mint a márkás termékeké.
A Tesco új saját márkás termékcsaládot is bevezet, beleértve a Tesco penne tésztát és a Tesco sima mogyoróvajat. Mindkettő fele annyiba fog kerülni, mint a korábban készleten lévő márkás termék. A fagyasztott Tesco zöldborsó ára majdnem 40%-kal olcsóbb lesz, mint a helyettesített márka terméke.
A Tesco közölte, hogy az új termékeket augusztus végéig szállítják ki az üzletekbe.
Kapcsolódó cikkeink
Februárban kezdődik a hazai dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre több ezer tonna magyar termesztésű görögdinnyével…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >Enyhült a munkaerőhiány Németországban a gazdasági lassulás miatt
A német gazdasági aktivitás lassulása lecsökkentette a szakképzett munkaerő iránti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >