A Tesco a sajátmárkás termékre fókuszál ezentúl
A Tesco szupermarket hálózat csökkenti a márkás termékek számát az alapvető termékek kategóriájában brit vegyesboltjaiban. Ennek az intézkedésnek az oka az, hogy az árérzékeny vásárlók egyre inkább olcsóbb saját márkás termékeket keresnek a jelenlegi gazdasági válság miatt. Az Egyesült Királyság már két éve küzd válsággal, ami arra sarkallja a fogyasztókat, hogy pénzt takarítsanak meg. Júliusban az infláció 14,9% volt az országban, és azóta, 2021 decemberétől kezdve, 14 alkalommal emelték a kamatokat.

Egyre többen választják az olcsóbb, sajátmárkás termékeket
A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője közölte, hogy több mint 2 000 Express kisboltjában több mint 50 alapvető terméket olcsóbb, sok esetben saját márkás alternatívákkal helyettesítenek. Az új termékek ára több esetben kevesebb mint harmada lesz az eredeti terméknek. A cég azzal indokolta a döntést, hogy az árérzékeny vásárlók egyre inkább a saját márkás termékek felé fordulnak.
Az NIQ piackutató májusi adatok szerint a brit szupermarketekben az saját márkás termékek értékesítése 2023-ban kétszer olyan gyorsan nőtt, mint a márkás termékeké.
A Tesco új saját márkás termékcsaládot is bevezet, beleértve a Tesco penne tésztát és a Tesco sima mogyoróvajat. Mindkettő fele annyiba fog kerülni, mint a korábban készleten lévő márkás termék. A fagyasztott Tesco zöldborsó ára majdnem 40%-kal olcsóbb lesz, mint a helyettesített márka terméke.
A Tesco közölte, hogy az új termékeket augusztus végéig szállítják ki az üzletekbe.
Kapcsolódó cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >A békéhez köti a gazdaság növekedését az NGM
Amíg tart a háború, addig ez a növekedési ütem a…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Halvány életjelet adott magyar gazdaság
A második negyedévben a szezonálisan és naptárhatással kiigazított, valamint kiegyensúlyozott…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >