A termékmegjelenítésre dolgoz ki ajánlást a Médiatanács

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 14. 13:15

Eddig nem alkalmazott új reklámozási formát, a termékmegjelenítést legalizálta kereskedelmi közleményként az új médiatörvény, így az év eleje óta a legtöbb műsorszámban már jogszerűen tűnhetnek fel a reklámozott termékek. A Médiatanács a mai ülésén döntött arról, hogy a szabályozást egyértelműsítő ajánlást a szolgáltatókkal közösen várhatóan nyár elejére készíti el.

Bár a termékelhelyezés fikciós műfajokban korábban is jelen volt, a korábbi médiaszabályozás ezt a kérdést nem rendezte. Nem felelt meg az európai reklámtrendeknek a jogelőd testület korábbi gyakorlata, amikor a termékelhelyezést a fikciós és független gyártásban készült alkotásoknál (pl. mozifilmekben) tolerálta, más műfajokban (pl. szórakoztató műsorszámokban, sportműsorokban) burkolt reklámként büntette. A reklámozás e formája egy uniós irányelv hazai jogba ültetésének eredményeként került be az új szabályozásba.

A Médiatanács a törvény alapján most bevezetett szabályokat egyértelműsítő és a közönség tájékoztatásának feltételeit tartalmazó ajánlást dolgozhat ki, ami egyfelől védi a nézők és hallgatók érdekeit, másfelől a szolgáltatók számára is kiszámíthatóbb helyzetet teremt.


A Médiatanács a mai napon döntött arról, hogy a termékmegjelenítéssel kapcsolatos ajánlást közösen alakítja ki az érintett médiaszolgáltatókkal, ezért májusban nyilvános meghallgatást tart, és honlapján teszi közzé az előkészítő, felkészülést segítő dokumentumokat. A termékmegjelenítéshez útmutatást adó ajánlás az egyeztetéseket követően várhatóan nyár elejére készül el – közli a tozsdeforum.hu.

Kapcsolódó cikkeink