A termékmegjelenítésre dolgoz ki ajánlást a Médiatanács
Eddig nem alkalmazott új reklámozási formát, a termékmegjelenítést legalizálta kereskedelmi közleményként az új médiatörvény, így az év eleje óta a legtöbb műsorszámban már jogszerűen tűnhetnek fel a reklámozott termékek. A Médiatanács a mai ülésén döntött arról, hogy a szabályozást egyértelműsítő ajánlást a szolgáltatókkal közösen várhatóan nyár elejére készíti el.
Bár a termékelhelyezés fikciós műfajokban korábban is jelen volt, a korábbi médiaszabályozás ezt a kérdést nem rendezte. Nem felelt meg az európai reklámtrendeknek a jogelőd testület korábbi gyakorlata, amikor a termékelhelyezést a fikciós és független gyártásban készült alkotásoknál (pl. mozifilmekben) tolerálta, más műfajokban (pl. szórakoztató műsorszámokban, sportműsorokban) burkolt reklámként büntette. A reklámozás e formája egy uniós irányelv hazai jogba ültetésének eredményeként került be az új szabályozásba.
A Médiatanács a törvény alapján most bevezetett szabályokat egyértelműsítő és a közönség tájékoztatásának feltételeit tartalmazó ajánlást dolgozhat ki, ami egyfelől védi a nézők és hallgatók érdekeit, másfelől a szolgáltatók számára is kiszámíthatóbb helyzetet teremt.
A Médiatanács a mai napon döntött arról, hogy a termékmegjelenítéssel kapcsolatos ajánlást közösen alakítja ki az érintett médiaszolgáltatókkal, ezért májusban nyilvános meghallgatást tart, és honlapján teszi közzé az előkészítő, felkészülést segítő dokumentumokat. A termékmegjelenítéshez útmutatást adó ajánlás az egyeztetéseket követően várhatóan nyár elejére készül el – közli a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 4,2, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal emelkedett
Márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,6…
Tovább olvasom >Jelentős emelkedés a kiskereskedelemben – ágazati kitekintő
Márciusban jelentősen, 2%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >NGM: egyre dinamikusabb a fogyasztás helyreállása, márciusban 4,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ezzel már három egymást követő hónapban nőtt a fogyasztás
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >