A termékcímkéken szereplő fenntarthatósági jelölések igazságtartalmát ellenőrzi a brit versenyhatóság
A brit versenyhatóság legújabb vizsgálatának célja megállapítani, hogy az egyes élelmiszereket, italokat és piperecikkeket értékesítő vállalatok félrevezető módon címkézik-e termékeiket „fenntarthatónak” vagy „környezetkímélőbbnek”.
A hatóság úgy véli, hogy a vállalatok túlzóan zöld állításokat hangoztatnak, ezzel próbálva megnyerni a klímatudatos fogyasztókat az Egyesült Királyságban, ahol az FMCG-ágazat forgalma eléri az évi 130 milliárd fontot (147,8 milliárd euró).
A brit Verseny- és Piacfelügyelet (CMA) csütörtökön jelentette be a felülvizsgálatot – egy évvel azután, hogy vizsgálni kezdte a divatipar által tett félrevezető zöld állításokat.
Az új vizsgálat kiterjed az élelmiszerekre, italokra, tisztítószerekre, pipere- és testápolási cikkekre, például fogkrémekre és mosószerekre.
Az ágazat nagy szereplői közé tartozik az Unilever, a Nestlé, a Coca-Cola és a Procter & Gamble, valamint a szupermarketeknek szánt saját márkás termékek gyártói. A CMA közlése szerint a kis és nagy cégeket egyaránt vizsgálni fogja.
A vizsglati eredményektől függően, a hatóság jelezte, hogy végrehajtási intézkedéseket, de vizsgálat indítását is megfontolhatja egy adott vállalat ellen.
„Aggódunk amiatt, hogy sok vásárlót félrevezetnek, akik esetleg még felárat is fizetnek olyan termékekért, amelyek nem azok, aminek látszanak” – mondta Sarah Cardell, a CMA vezérigazgatója. „Itt az ideje, hogy a vállalkozások felülvizsgálják a gyakorlatukat, és biztosítsák, hogy a jogszabályokkal összhangban működnek”.
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Megérkezett a Coca-Cola ikonikus karácsonyi kamionja
Az ikonikus Coca-Cola kamion idén Magyarországra is begurul. A túra…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >