A termékcímkéken szereplő fenntarthatósági jelölések igazságtartalmát ellenőrzi a brit versenyhatóság
A brit versenyhatóság legújabb vizsgálatának célja megállapítani, hogy az egyes élelmiszereket, italokat és piperecikkeket értékesítő vállalatok félrevezető módon címkézik-e termékeiket „fenntarthatónak” vagy „környezetkímélőbbnek”.
A hatóság úgy véli, hogy a vállalatok túlzóan zöld állításokat hangoztatnak, ezzel próbálva megnyerni a klímatudatos fogyasztókat az Egyesült Királyságban, ahol az FMCG-ágazat forgalma eléri az évi 130 milliárd fontot (147,8 milliárd euró).
A brit Verseny- és Piacfelügyelet (CMA) csütörtökön jelentette be a felülvizsgálatot – egy évvel azután, hogy vizsgálni kezdte a divatipar által tett félrevezető zöld állításokat.
Az új vizsgálat kiterjed az élelmiszerekre, italokra, tisztítószerekre, pipere- és testápolási cikkekre, például fogkrémekre és mosószerekre.
Az ágazat nagy szereplői közé tartozik az Unilever, a Nestlé, a Coca-Cola és a Procter & Gamble, valamint a szupermarketeknek szánt saját márkás termékek gyártói. A CMA közlése szerint a kis és nagy cégeket egyaránt vizsgálni fogja.
A vizsglati eredményektől függően, a hatóság jelezte, hogy végrehajtási intézkedéseket, de vizsgálat indítását is megfontolhatja egy adott vállalat ellen.
„Aggódunk amiatt, hogy sok vásárlót félrevezetnek, akik esetleg még felárat is fizetnek olyan termékekért, amelyek nem azok, aminek látszanak” – mondta Sarah Cardell, a CMA vezérigazgatója. „Itt az ideje, hogy a vállalkozások felülvizsgálják a gyakorlatukat, és biztosítsák, hogy a jogszabályokkal összhangban működnek”.
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A vásárlók bevonásával keres új üzlethelyszíneket a brit ALDI
Az ALDI az Egyesült Királyságban élő vásárlókat kéri, hogy segítsenek…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >