A termékcímkéken szereplő fenntarthatósági jelölések igazságtartalmát ellenőrzi a brit versenyhatóság
A brit versenyhatóság legújabb vizsgálatának célja megállapítani, hogy az egyes élelmiszereket, italokat és piperecikkeket értékesítő vállalatok félrevezető módon címkézik-e termékeiket „fenntarthatónak” vagy „környezetkímélőbbnek”.
A hatóság úgy véli, hogy a vállalatok túlzóan zöld állításokat hangoztatnak, ezzel próbálva megnyerni a klímatudatos fogyasztókat az Egyesült Királyságban, ahol az FMCG-ágazat forgalma eléri az évi 130 milliárd fontot (147,8 milliárd euró).
A brit Verseny- és Piacfelügyelet (CMA) csütörtökön jelentette be a felülvizsgálatot – egy évvel azután, hogy vizsgálni kezdte a divatipar által tett félrevezető zöld állításokat.
Az új vizsgálat kiterjed az élelmiszerekre, italokra, tisztítószerekre, pipere- és testápolási cikkekre, például fogkrémekre és mosószerekre.
Az ágazat nagy szereplői közé tartozik az Unilever, a Nestlé, a Coca-Cola és a Procter & Gamble, valamint a szupermarketeknek szánt saját márkás termékek gyártói. A CMA közlése szerint a kis és nagy cégeket egyaránt vizsgálni fogja.
A vizsglati eredményektől függően, a hatóság jelezte, hogy végrehajtási intézkedéseket, de vizsgálat indítását is megfontolhatja egy adott vállalat ellen.
„Aggódunk amiatt, hogy sok vásárlót félrevezetnek, akik esetleg még felárat is fizetnek olyan termékekért, amelyek nem azok, aminek látszanak” – mondta Sarah Cardell, a CMA vezérigazgatója. „Itt az ideje, hogy a vállalkozások felülvizsgálják a gyakorlatukat, és biztosítsák, hogy a jogszabályokkal összhangban működnek”.
Kapcsolódó cikkeink
A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >Elkészült a nyugdíjasok élelmiszer-utalványáról szóló rendelet tervezete
Elkészült a nyugdíjasoknak járó, 30 ezer forint értékű élelmiszer-utalványról szóló…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >