A termékcímkéken szereplő fenntarthatósági jelölések igazságtartalmát ellenőrzi a brit versenyhatóság
A brit versenyhatóság legújabb vizsgálatának célja megállapítani, hogy az egyes élelmiszereket, italokat és piperecikkeket értékesítő vállalatok félrevezető módon címkézik-e termékeiket „fenntarthatónak” vagy „környezetkímélőbbnek”.
A hatóság úgy véli, hogy a vállalatok túlzóan zöld állításokat hangoztatnak, ezzel próbálva megnyerni a klímatudatos fogyasztókat az Egyesült Királyságban, ahol az FMCG-ágazat forgalma eléri az évi 130 milliárd fontot (147,8 milliárd euró).
A brit Verseny- és Piacfelügyelet (CMA) csütörtökön jelentette be a felülvizsgálatot – egy évvel azután, hogy vizsgálni kezdte a divatipar által tett félrevezető zöld állításokat.
Az új vizsgálat kiterjed az élelmiszerekre, italokra, tisztítószerekre, pipere- és testápolási cikkekre, például fogkrémekre és mosószerekre.
Az ágazat nagy szereplői közé tartozik az Unilever, a Nestlé, a Coca-Cola és a Procter & Gamble, valamint a szupermarketeknek szánt saját márkás termékek gyártói. A CMA közlése szerint a kis és nagy cégeket egyaránt vizsgálni fogja.
A vizsglati eredményektől függően, a hatóság jelezte, hogy végrehajtási intézkedéseket, de vizsgálat indítását is megfontolhatja egy adott vállalat ellen.
„Aggódunk amiatt, hogy sok vásárlót félrevezetnek, akik esetleg még felárat is fizetnek olyan termékekért, amelyek nem azok, aminek látszanak” – mondta Sarah Cardell, a CMA vezérigazgatója. „Itt az ideje, hogy a vállalkozások felülvizsgálják a gyakorlatukat, és biztosítsák, hogy a jogszabályokkal összhangban működnek”.
Kapcsolódó cikkeink
Ezrek tüntettek Londonban a farmokra kivetett örökösödési adó ellen
Ezrek tüntettek kedden Londonban a mezőgazdasági vállalkozásokra kivetett örökösödési adó…
Tovább olvasom >Tovább erősödnek hazánk agrárkapcsolatai az Egyesült Királysággal
Tovább kell erősíteni az együttműködést a mezőgazdaság és a kereskedelem…
Tovább olvasom >Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >