NFH: internetes labor szűri ki a fogyasztókat megtévesztő honlapokat
Továbbra is a fogyasztók testi épségének, egészségének, és vagyoni biztonságának védelme szerepel a fogyasztóvédelmi vizsgálatok középpontjában, az ellenőrzések kiterjednek a jogszabályi változások betartására, köztük a termékbemutatókra vonatkozó szigorításra is – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) kedden az MTI-vel, miután a nemzeti fejlesztési miniszter jóváhagyta a 2016. évre tervezett fogyasztóvédelmi ellenőrzési programot.
A hatóság tájékoztatása szerint az idei ellenőrzési programot úgy állították össze, hogy a lehető leghatékonyabban szűrjék ki a piacon lévő veszélyes termékeket, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot, a fogyasztók érdekeit sértő szabálytalanságokat.
A vizsgálatok körébe bevonták a korábbi években gyakran kifogásolt területeket is, így az árfeltüntetést, az árfelszámítást, a szavatossági és jótállási kifogások intézését, a termékbemutatókon tapasztalt visszaéléseket, illetve a szén-monoxid-riasztókat is.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkáját az idén segíti a speciálisan az online kereskedelem jogsértéseit kiszűrő, úgynevezett internetes labor is, amely professzionális gépparkkal és speciális szoftverrel rendelkezik, hogy kiszűrjék a szabálysértő, és fogyasztókat megtévesztő honlapokat.
Ellenőrzik a digitális tartalmakat, az alkalmazáson belüli vásárlásokat, az ingyenes kipróbálásra kínált lehetőségeket és a kuponokat értékesítő oldalakat is. A weboldalak ellenőrzése egész évben, folyamatosan zajlik majd, hogy a fogyasztók nagyobb bizalommal vásárolhassanak termékeket, szolgáltatásokat az internetek keresztül – tájékoztatott a hatóság.
A laboratóriumban vizsgálják egyebek mellett a termékek összetételét, a címkén szereplő tájékoztató hitelességét, a szabályoknak, és szabványoknak való megfelelőségét- közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >