NFH: internetes labor szűri ki a fogyasztókat megtévesztő honlapokat
Továbbra is a fogyasztók testi épségének, egészségének, és vagyoni biztonságának védelme szerepel a fogyasztóvédelmi vizsgálatok középpontjában, az ellenőrzések kiterjednek a jogszabályi változások betartására, köztük a termékbemutatókra vonatkozó szigorításra is – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) kedden az MTI-vel, miután a nemzeti fejlesztési miniszter jóváhagyta a 2016. évre tervezett fogyasztóvédelmi ellenőrzési programot.
A hatóság tájékoztatása szerint az idei ellenőrzési programot úgy állították össze, hogy a lehető leghatékonyabban szűrjék ki a piacon lévő veszélyes termékeket, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot, a fogyasztók érdekeit sértő szabálytalanságokat.
A vizsgálatok körébe bevonták a korábbi években gyakran kifogásolt területeket is, így az árfeltüntetést, az árfelszámítást, a szavatossági és jótállási kifogások intézését, a termékbemutatókon tapasztalt visszaéléseket, illetve a szén-monoxid-riasztókat is.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkáját az idén segíti a speciálisan az online kereskedelem jogsértéseit kiszűrő, úgynevezett internetes labor is, amely professzionális gépparkkal és speciális szoftverrel rendelkezik, hogy kiszűrjék a szabálysértő, és fogyasztókat megtévesztő honlapokat.
Ellenőrzik a digitális tartalmakat, az alkalmazáson belüli vásárlásokat, az ingyenes kipróbálásra kínált lehetőségeket és a kuponokat értékesítő oldalakat is. A weboldalak ellenőrzése egész évben, folyamatosan zajlik majd, hogy a fogyasztók nagyobb bizalommal vásárolhassanak termékeket, szolgáltatásokat az internetek keresztül – tájékoztatott a hatóság.
A laboratóriumban vizsgálják egyebek mellett a termékek összetételét, a címkén szereplő tájékoztató hitelességét, a szabályoknak, és szabványoknak való megfelelőségét- közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit…
Tovább olvasom >Még sosem volt annyi visszaélés a német boltokban, mint tavaly
A vásárlók rendszerint ráfizetnek a multik újabb és újabb trükkjeire,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >