A tavalyinál magasabb árbevételre számít a győri szeszgyár
A tavalyi 7,5 milliárd forintos árbevételnél 10 százalékkal nagyobb forgalomra számít az idén a Győri Szeszgyár és Finomító Zrt. – mondta az igazgatóság elnöke az MTI-nek. Folláth György ismertetése szerint a finomszeszt és víztelenített szeszt, hivatalos nevén a 100 százalékos etilalkoholt gyártó vállalat tavalyi árbevétele lényegében megegyezik a 2010-es forgalommal.
Nem volt növekedés, mert alapanyaghiány miatt tavaly két hónapon keresztül állt a termelés. Az áremelkedések nyomán viszont az árbevétel szinten maradt. Az árbevétel 70-75 százaléka exportból származik.
A hetven munkatársat foglalkoztató vállalat versenyképessége nagymértékben függ az alapanyag és az energiaköltségektől. Az igazgatóság elnöke kifejtette: a céget sújtja a hazai cukoripar visszafejlődése, mivel a szeszgyár alapanyaga a melasz, amit egyre messzebbről, egyebek között Ukrajnából, Lengyelországból, Horvátországból tudnak csak beszerezni. Az is rontja a profittermelő képességet, hogy a jellemző európai gázárokhoz viszonyítva Magyarországon közel 20 százalékkal drágább a gáz.
Az anyagfelhasználásban túl sok mozgástér nincsen, így az energiafelhasználást igyekeznek technikai megoldásokkal csökkenteni az idén. Az árbevétel növekedést az ez évi kedvezőbbnek látszó melasz beszerzésre alapozzák. Fő piacuk továbbra is Németország, Svájc, Ausztria és Szlovénia.
A szeszgyári termékeket elsősorban a gyógyszeripar és a vegyipar vásárolja és használja fel gyártmányaihoz. A harmadik vevőkört az italgyártó ágazathoz tartozók jelentik, ők azonban a szeszgyár termelésének mindössze 20 százalék alatti részét veszik meg.
Az adóváltozásokkal kapcsolatban Folláth György közölte, hogy az idei évben esedékes bérfejlesztések megegyeznek azzal az intézkedéssel, amely szerint a cégeknek kompenzálni kell az alacsonyabb jövedelműeknek az adóváltozások és a támogatások megszűnte miatti bérkiesését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >