A tavalyihoz hasonló szőlőtermésre számít a hegyközségi tanács elnöke
A tavalyihoz hasonló szőlőtermésre számít a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke; Tornai Tamás a Kossuth rádió G7 gazdasági magazinjában vasárnap azt mondta, pontos becslési adatokat a jövő héten elején tudnak majd közölni.
A hegyközségi vezető a magyar szőlő- és borágazat helyzetéről szólva azt mondta, a legtöbb borvidéken a terméseredmények jobbak lesznek, mint a tavalyi, ugyanakkor két borvidéken – a tokajin és a kunságin – csökkenésre lehet számítani. Utóbbinál azért, mert jégverés pusztította el a termés egy részét.
Arról is beszélt, egyre többen tudatosan választják a magyar bort, és a hazai fogyasztásban 10 százalék alatt van az importbor. Az éves borfogyasztás fejenként 23 liter, ez lényegesen kevesebb, mint évtizedekkel korábban, amikor 35 liter volt.
Elmondta, hogy a hegyközségeknek 43 ezer tagja van, de az ágazatban ennél többen dolgoznak. Az ágazatnak mintegy 100 milliárd forintos az éves kibocsátása a palackos borokkal együtt.
Arra a felvetésre, hogy az alföldi szőlősgazdák kilátástalannak érzik a helyzetüket a gyenge minőségű, alacsony alkoholtartalmú olcsó importborok miatt, azt mondta, számos javaslatot tettek, ezek között azt, hogy csak elkülönítetten lehessen az importborokat tárolni.
Egy javaslatuk tartalmazza azt a lehetőséget is, hogy a beérkező szállítmányokról két nappal korábban információt kapjon a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, és hogy gyanú esetén megtilthassa a szállítójárműből a bor lefejtését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >Nébih: javuló eredmények a Tisza-tavi nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésen
Június utolsó hetében a Tiszta-tónál működő vendéglátóhelyeket ellenőrizte a Nemzeti…
Tovább olvasom >Nébih: sajtot hívott vissza a forgalomból az Auchan
Az Auchan Magyarország Kft. visszahívta a forgalomból az Auchan Prémium…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >