A tavalyihoz hasonló szőlőtermésre számít a hegyközségi tanács elnöke
A tavalyihoz hasonló szőlőtermésre számít a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke; Tornai Tamás a Kossuth rádió G7 gazdasági magazinjában vasárnap azt mondta, pontos becslési adatokat a jövő héten elején tudnak majd közölni.
A hegyközségi vezető a magyar szőlő- és borágazat helyzetéről szólva azt mondta, a legtöbb borvidéken a terméseredmények jobbak lesznek, mint a tavalyi, ugyanakkor két borvidéken – a tokajin és a kunságin – csökkenésre lehet számítani. Utóbbinál azért, mert jégverés pusztította el a termés egy részét.
Arról is beszélt, egyre többen tudatosan választják a magyar bort, és a hazai fogyasztásban 10 százalék alatt van az importbor. Az éves borfogyasztás fejenként 23 liter, ez lényegesen kevesebb, mint évtizedekkel korábban, amikor 35 liter volt.
Elmondta, hogy a hegyközségeknek 43 ezer tagja van, de az ágazatban ennél többen dolgoznak. Az ágazatnak mintegy 100 milliárd forintos az éves kibocsátása a palackos borokkal együtt.
Arra a felvetésre, hogy az alföldi szőlősgazdák kilátástalannak érzik a helyzetüket a gyenge minőségű, alacsony alkoholtartalmú olcsó importborok miatt, azt mondta, számos javaslatot tettek, ezek között azt, hogy csak elkülönítetten lehessen az importborokat tárolni.
Egy javaslatuk tartalmazza azt a lehetőséget is, hogy a beérkező szállítmányokról két nappal korábban információt kapjon a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, és hogy gyanú esetén megtilthassa a szállítójárműből a bor lefejtését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ha nyár, akkor fesztivál!
Összeállításunkban megszólalnak a legjelentősebb hazai fesztiválok képviselői, akik megosztják az…
Tovább olvasom >Nyilatkozat a növényvédelmi tevékenység felelőséről
A növényvédelmi szolgáltatási tevékenységről a támogatásokban részesülők szolgáltatnak adatot. Az…
Tovább olvasom >Eredményesnek bizonyult az eGN adategyeztetés a termelőkkel
Az elektronikus gazdálkodási napló benyújtásának egy hónappal ezelőtti határidejét követően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >