A társadalmi mobilitási kampányt indít a brit Co-op az „osztályplafon” áttörése érdekében
A brit Co-op fel kíván lépni az ún. osztályplafon áttöréséért, mivel egy új kutatás szerint sokan úgy vélik, hogy származásuk határozza meg, mit érnek el az életben.
A Co-op megbízásából az ICM által végzett kutatás több mint 8500 fő megkérdezésével zajlott, és a társadalmi mobilitással kapcsolatos tapasztalataik, esélyeik és hatásuk felmérésére irányult az Egyesült Királyságban élő fiatalok és felnőttek körében.
A brit felnőttek közel egyötöde (17%) úgy véli, hogy származása, akcentusa vagy társadalmi státusza miatt maradt le egy állásról, egytizedük (10%) pedig azt állítja, hogy akcentusa miatt csúfolták. Ennek következtében egynegyedük (26%) változtatta meg megjelenését egy állásinterjú kedvéért, és egytizedük (11%) módosította azt, ahogy a munkahelyén megnyilatkozik.
A fiatalok több mint kétötöde (41%) úgy véli, hogy társadalmi-gazdasági hátterük határozza meg, hogy mit érnek el az életben.
A Co-op a társadalmi mobilitással foglalkozó, alulról szerveződő jótékonysági szervezettel, a Making the Leappel közösen vállalta, hogy megragadja az alacsonyabb társadalmi-gazdasági hátterű személyek nézeteinek és tapasztalatainak sokféleségét.
A kutatás fényében a Co-op a társadalmi mobilitást elősegítő kilencpontos üzleti tervet vezet be, amely magában foglalja egy belső társadalmi mobilitási munkacsoport létrehozását, amely a kutatás eredményeit dolgozza fel, és 2024 júniusában jelentést tesz a kollégáknak.
A Co-op az Egyesült Királyság kormányával is együtt kíván működni annak érdekében, hogy a „társadalmi-gazdasági háttér” védett információnak minősüljön, amely ugyanolyan fontosnak tekintentő, mint a nemi és etnikai hovatartozás és a fogyatékosság.
Kapcsolódó cikkeink
Reacty Digital kutatás: Zsugorodó termékek, növekvő tájékoztatás
Magyarországon 2024. március 1-től kezdődően a nagyobb élelmiszerkereskedőket kötelezik arra,…
Tovább olvasom >Egészség a mindennapokban
Az egészséges életmód mindenkinek mást és mást jelent, és nem…
Tovább olvasom >Újra piacra léphet a 7-Eleven az Egyesült Királyságban
A 7-Eleven nemzetközi élelmiszerlánc újraépítheti jelenlétét az Egyesült Királyságban, mivel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hétköznapi hősökkel indított nem mindennapi imázskampányt a Scitec Nutrition
Májusban országszerte találkozhatunk a Scitec Nutrition “Küzdöttek. Győztek. Te jössz!”…
Tovább olvasom >KSH: februárban 1,7 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
2024. februárban a kivitel volumene 3,4 százalékkal haladta meg, a…
Tovább olvasom >BMI: Lassabb bővülés áprilisban
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított áprilisi értéke: 51,8.…
Tovább olvasom >