A társadalmi mobilitási kampányt indít a brit Co-op az „osztályplafon” áttörése érdekében
A brit Co-op fel kíván lépni az ún. osztályplafon áttöréséért, mivel egy új kutatás szerint sokan úgy vélik, hogy származásuk határozza meg, mit érnek el az életben.
A Co-op megbízásából az ICM által végzett kutatás több mint 8500 fő megkérdezésével zajlott, és a társadalmi mobilitással kapcsolatos tapasztalataik, esélyeik és hatásuk felmérésére irányult az Egyesült Királyságban élő fiatalok és felnőttek körében.
A brit felnőttek közel egyötöde (17%) úgy véli, hogy származása, akcentusa vagy társadalmi státusza miatt maradt le egy állásról, egytizedük (10%) pedig azt állítja, hogy akcentusa miatt csúfolták. Ennek következtében egynegyedük (26%) változtatta meg megjelenését egy állásinterjú kedvéért, és egytizedük (11%) módosította azt, ahogy a munkahelyén megnyilatkozik.
A fiatalok több mint kétötöde (41%) úgy véli, hogy társadalmi-gazdasági hátterük határozza meg, hogy mit érnek el az életben.
A Co-op a társadalmi mobilitással foglalkozó, alulról szerveződő jótékonysági szervezettel, a Making the Leappel közösen vállalta, hogy megragadja az alacsonyabb társadalmi-gazdasági hátterű személyek nézeteinek és tapasztalatainak sokféleségét.
A kutatás fényében a Co-op a társadalmi mobilitást elősegítő kilencpontos üzleti tervet vezet be, amely magában foglalja egy belső társadalmi mobilitási munkacsoport létrehozását, amely a kutatás eredményeit dolgozza fel, és 2024 júniusában jelentést tesz a kollégáknak.
A Co-op az Egyesült Királyság kormányával is együtt kíván működni annak érdekében, hogy a „társadalmi-gazdasági háttér” védett információnak minősüljön, amely ugyanolyan fontosnak tekintentő, mint a nemi és etnikai hovatartozás és a fogyatékosság.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >