A társadalmi mobilitási kampányt indít a brit Co-op az „osztályplafon” áttörése érdekében
A brit Co-op fel kíván lépni az ún. osztályplafon áttöréséért, mivel egy új kutatás szerint sokan úgy vélik, hogy származásuk határozza meg, mit érnek el az életben.
A Co-op megbízásából az ICM által végzett kutatás több mint 8500 fő megkérdezésével zajlott, és a társadalmi mobilitással kapcsolatos tapasztalataik, esélyeik és hatásuk felmérésére irányult az Egyesült Királyságban élő fiatalok és felnőttek körében.
A brit felnőttek közel egyötöde (17%) úgy véli, hogy származása, akcentusa vagy társadalmi státusza miatt maradt le egy állásról, egytizedük (10%) pedig azt állítja, hogy akcentusa miatt csúfolták. Ennek következtében egynegyedük (26%) változtatta meg megjelenését egy állásinterjú kedvéért, és egytizedük (11%) módosította azt, ahogy a munkahelyén megnyilatkozik.
A fiatalok több mint kétötöde (41%) úgy véli, hogy társadalmi-gazdasági hátterük határozza meg, hogy mit érnek el az életben.
A Co-op a társadalmi mobilitással foglalkozó, alulról szerveződő jótékonysági szervezettel, a Making the Leappel közösen vállalta, hogy megragadja az alacsonyabb társadalmi-gazdasági hátterű személyek nézeteinek és tapasztalatainak sokféleségét.
A kutatás fényében a Co-op a társadalmi mobilitást elősegítő kilencpontos üzleti tervet vezet be, amely magában foglalja egy belső társadalmi mobilitási munkacsoport létrehozását, amely a kutatás eredményeit dolgozza fel, és 2024 júniusában jelentést tesz a kollégáknak.
A Co-op az Egyesült Királyság kormányával is együtt kíván működni annak érdekében, hogy a „társadalmi-gazdasági háttér” védett információnak minősüljön, amely ugyanolyan fontosnak tekintentő, mint a nemi és etnikai hovatartozás és a fogyatékosság.
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >