A társadalmi mobilitási kampányt indít a brit Co-op az „osztályplafon” áttörése érdekében
A brit Co-op fel kíván lépni az ún. osztályplafon áttöréséért, mivel egy új kutatás szerint sokan úgy vélik, hogy származásuk határozza meg, mit érnek el az életben.
A Co-op megbízásából az ICM által végzett kutatás több mint 8500 fő megkérdezésével zajlott, és a társadalmi mobilitással kapcsolatos tapasztalataik, esélyeik és hatásuk felmérésére irányult az Egyesült Királyságban élő fiatalok és felnőttek körében.
A brit felnőttek közel egyötöde (17%) úgy véli, hogy származása, akcentusa vagy társadalmi státusza miatt maradt le egy állásról, egytizedük (10%) pedig azt állítja, hogy akcentusa miatt csúfolták. Ennek következtében egynegyedük (26%) változtatta meg megjelenését egy állásinterjú kedvéért, és egytizedük (11%) módosította azt, ahogy a munkahelyén megnyilatkozik.
A fiatalok több mint kétötöde (41%) úgy véli, hogy társadalmi-gazdasági hátterük határozza meg, hogy mit érnek el az életben.
A Co-op a társadalmi mobilitással foglalkozó, alulról szerveződő jótékonysági szervezettel, a Making the Leappel közösen vállalta, hogy megragadja az alacsonyabb társadalmi-gazdasági hátterű személyek nézeteinek és tapasztalatainak sokféleségét.
A kutatás fényében a Co-op a társadalmi mobilitást elősegítő kilencpontos üzleti tervet vezet be, amely magában foglalja egy belső társadalmi mobilitási munkacsoport létrehozását, amely a kutatás eredményeit dolgozza fel, és 2024 júniusában jelentést tesz a kollégáknak.
A Co-op az Egyesült Királyság kormányával is együtt kíván működni annak érdekében, hogy a „társadalmi-gazdasági háttér” védett információnak minősüljön, amely ugyanolyan fontosnak tekintentő, mint a nemi és etnikai hovatartozás és a fogyatékosság.
Kapcsolódó cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >Szigorítja a brit kormány a kiberbiztonsági szabályokat
Az Egyesült Királyság kormánya új, szigorú kibervédelmi intézkedéseket jelentett be,…
Tovább olvasom >Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >