A talajmegújító mezőgazdálkodás meghonosítására indított programot a Nestlé Nyugat-Dunántúlon
A talajmegújító mezőgazdasági gyakorlatokra történő átállást ösztönözné a Nestlé Hungária azzal a programmal, amelyet a nyugat-dunántúli régióban kezdeményezett. A térség természeti értékeinek megóvása mellett beszállítóinak és a régió ökoszisztéma szolgáltatásainak hosszú távú biztonságát is előmozdítja a kezdeményezéssel a büki állateledelgyára révén az adott földrajzi közeg egyik legnagyobb foglalkoztatójának számító vállalat. A programot hazánkban az Agrárminisztérium is támogatja.

(Fotó: Pixabay)
A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalataként a Nestlé felelősségének tekinti az élelmiszer előállítási és ellátási láncok átalakítását úgy, hogy ezzel hozzájáruljon a bolygó természetes erőforrásainak megújulásához és a fogyasztók fenntarthatóbb táplálkozásához. – Az élelmiszeripari nyersanyagok megtermelőinek egyszerre jelentenek óriási kihívást a klímaváltozás hatásai, például az egyre gyakoribb, elhúzódó aszály; a romló talajminőség, valamint az olyan tényezők, mint a fenyegető műtrágyahiány, vagy a növekvő nyersanyagárak. – mondta Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági vezetője.
A Nestlé Purina büki gyárába beszállított mintegy 140 ezer tonna alapanyag 60 százalékát a magyar gazdáktól vásárolt gabona teszi ki
Ezért kezdeményezte az üzletág, hogy az Egyesült Királyságban a 3Keel tanácsadócég által létrehozott és ott már eredményesen működő Landscape Enterprise Networks (LENs) programot a régióban először Magyarországon is elindítsák. A LENs Magyarország 2022-ben indított első üteme a tervek szerint három, különböző gabonákat termesztő gazdaságban, mintegy 2000 hektáron, több mint 200 ezer euróval és természetalapú megoldások kivitelezésével járul hozzá a talajmegújító földhasználati gyakorlatok elterjesztéséhez, javítva az érintett területek és az ellátási láncok ellenállóképességét a Nestlé finanszírozásában.
A kezdeményezés megvalósításáért itthon a Preferred By Nature tanácsadó cég felel
A beavatkozások eredményeinek mérésében, a mérési módszertan előkészítésében és hitelesítésében pedig a világ egyik vezető mezőgazdasági vállalata, a Syngenta működik közre. A programot az Agrárminisztérium is támogatja, hiszen az a hazai mezőgazdaság számára is fontos kérdéseket helyez előtérbe. – Az ehhez hasonló üzleti megoldások támogatják a mezőgazdaság versenyképességének növelését célzó kormányzati intézkedéseket, miközben hozzájárulnak a klímaváltozás kihívásaira adott válaszokhoz, a hatékony élelmiszertermelés feltételeinek megteremtéséhez, illetve a véges természeti erőforrások fenntartható használatához. – hangsúlyozta dr. Juhász Anikó agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár.
A Nestlé 2025-re a kulcsfontosságú nyersanyagok ötödét, öt évvel később pedig már a felét olyan területekről fogja beszerezni, amelyeket talajmegújító módszerekkel művelnek meg
A regeneratív mezőgazdaságnak köszönhetően az élelmiszeripar nyersanyagok megtermelése kevesebb terhet ró a környezetre, ugyanakkor hozzájárulhat teljes tájegységek megújulásához. – A beavatkozásoknak köszönhetően nő a talaj vízmegtartó és szénmegkötő képessége, a biológiai sokszínűség, javul a vízminőség, viszont csökken a talajerózió mértéke és a megművelésből eredő karbon-kibocsátás. A LENs Magyarország program keretein belül egy gazdaságokból álló hálózat kiépítését is támogatjuk a talajmegújító mezőgazdasággal kapcsolatos tapasztalatok és tudás közvetlen megosztása érdekében. – közölte Lukács Bálint, a Preferred by Nature magyarországi LENs projektmenedzsere.
A LENs program alapján üzleti alapú együttműködésekre épített kereskedelmi közösség kézzelfogható előnyökkel jár a vállalkozások számára, a gazdák részére pedig jövedelemmel. – A természeti értékek megőrzése nem csupán az élelmiszeripar és a mezőgazdaság érdeke, hiszen számtalan iparág működése, értéklánc-biztonsága köthető az ezen értékek által biztosított funkciókhoz. – teszi hozzá Hőgyész Anna.
Kapcsolódó cikkeink
Visszajönnek a klasszikus pálinkaízek
2024 igazán jó évnek számított a gyümölcsök tekintetében az Alföldön,…
Tovább olvasom >KitKat Ball 36 g, 140 g
A KitKat Ball falatnyi, könnyen megosztható drazsék formájában járul hozzá…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >