A tájékozatlanság hátráltathatja a gyógyulást
Az egészségügyi reform és a gyógyszerforgalmazás liberalizálásának következményeképp egyre nagyobb fontossággal bír a tudatos, célzott és megfelelő módszerekkel a páciensekhez eljuttatott kommunikáció. Az EMEA meghatározása értelmében a gyógyszer szinte semmit nem ér tájékoztatás nélkül. E tételt egyre több tudományos vizsgálat támasztja alá: a gyógyszerrel történő gyógyítás eredményessége jelentősen nő, ha a betegek megértik és átérzik a terápia szükségességét és lényegét, tehát egyfajta belső motiváció alakul ki a páciensekben.
E belső motivációt kialakítandó fontos szerep jut a márkáknak és a hozzájuk kötődő márkaértékeknek – amennyiben ezek észlelhető haszonnal járnak. Ma már vizsgálatok bizonyítják, hogy ezek ismerete révén vásárláskor csökken a döntéshelyzetben fellépő bizonytalanság, az adott gyógyszer személyes hasznának megtapasztalása érzelmi biztonságot és relaxált tudatállapotot, azonosságtudatot és lojalitást teremt.
A hazai gyógyszer- és egészségügyi kutatási szakma szereplője, a GfK LHS Healthcare egyik felméréséből kiderült, hogy a páciensek az elsődleges tájékozódási forrásokból – így betegtájékoztatókból, orvos-beteg és patikus-beteg találkozók alkalmával – csak korlátozott vagy éppen pontatlan információhoz jutnak a terápiájuk során számukra rendelt gyógyszerekről, így kevéssé formálhatnak véleményt a szerek számukra fontos hasznáról.
Pedig fontos lenne a megfelelő tájékoztatás egy olyan helyzetben, amikor nemzetközi tapasztalatok szerint is az új gyógyszert kapó krónikus betegek 28 százaléka a 10. nap után abbahagyja a gyógyszerszedést, ezzel pedig sokszor hátráltatja saját gyógyulását. A GfK LHS Healthcare hazai vizsgálatai szerint a páciensekhez eljuttatott információ a krónikus betegségek kezelési hatékonyságát jelentős mértékben – magasvérnyomás-betegség esetén például akár 65 százalékkal is – képes növelni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
13,5 százalékkal, 2100 forint fölé emelkedett a fizikai átlagórabér a második negyedévben
Az idei második negyedévben 2104 forint volt a fizikai munkát…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >Optimalizálja nemzetközi üzlethálózatát a Lidl
Tovább lassult a Lidl nemzetközi üzletnyitásainak üteme a folyó pénzügyi…
Tovább olvasom >