A szürke marha legszebb árnyalatai
A kis híján kihalt szürke marha hosszú távú fennmaradásának alapfeltétele fogyasztásának népszerűsítése a gasztronómiában. A 7500 egyedet számláló teljes hazai szürkemarha-állomány több mint 15%-át, 1200 állatot tartó Kenyeres Birtok nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy átvezeti a szürke marhát a XXI. századba, méghozzá úgy, hogy húsát kezünkbe adja hamburger formájában.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
A húspogácsák 100%-ban saját nevelésű szürke marhából készülnek, ráadásul a burgerekbe bekerülnek az értékes húsrészek is. A tulajdonosok nemcsak a haszonállat tenyésztésével és feldolgozásával foglalkoznak, de zászlójukra tűzték a fajta népszerűsítését is a fogyasztók körében. Kenyeresék a közeljövőben tíz helyszínen szeretnének jelen lenni, emellett tervezik az ország első olyan street food éttermének megnyitását Budapesten, ahol szürkemarha-ételeket és -termékeket, például szalámikat lehet fogyasztani és vásárolni. //
Kapcsolódó cikkeink
Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Főként a kenyér és a hamburger ára nőtt
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint az elmúlt…
Tovább olvasom >Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >